5 elementów wpływających na dobrą kampanię mobilną w SEM w 2021 roku

Krzysztof Marzec

30-12-2020
5 elementów wpływających na dobrą kampanię mobilną w SEM w 2021 roku

Jeśli w 2021 roku uruchamiasz kampanię mobilną w SEM powinieneś dobrze się do niej przygotować. Skompilowałem listę dobrych praktyk i elementów, które wpłyną na jej sukces, a niesprawdzone mogą sprawić, że będzie kompletną porażką.

1. Szybkość ładowania się strony w mobile

Sprawdzisz ją za pomocą Lighthouse (Zakładka w konsoli w Chrome, uruchamiana przyciskiem F12). Pamiętaj, że sugestie nie zawsze przekładają się 1:1 na efekty i to projektujący stronę webmaster najlepiej oceni priorytety wdrażania poprawek. Weź pod uwagę, że może już czas na nową stronę? Najtaniej wdrożysz WordPressa na gotowej dostosowanej skórce, jednak ją też należy przetestować i optymalizować.

2. Użyteczność strony

Testuj stronę za pomocą Hotjar. Nagraj swoich użytkowników i sprawdź czy radzą sobie z Twoim koszykiem zakupowym i funkcjami strony. Narzędzie jest zgodne z RODO i w wersji bezpłatnej pozwala na proste testy z limitem nagrań. W razie potrzeby pamiętaj, że dobry specjalista SEO lub dedykowany specjalista UX to lata doświadczeń w tym zakresie, a taka niezależna opinia jest potrzebna ze względu na fakt, że sami zawsze inaczej niż użytkownicy oceniamy własną stronę. 

Praca u podstaw: sprawdź, czy wszystkie numery telefonów na Twojej stronie są klikalne i czy mierzysz konwersje z tych kliknięć w Google Analytics.

3. Słowa kluczowe

Tu skup się na pokryciu odpowiedzi na potencjalne pytania jakie użytkownicy wpisują w Google lub zadają asystentowi Google. Wyszukasz je za pomocą Semrush, Senuto, Semstorm analizując bazy, ale również swoją konkurencję.

Praca u podstaw: Sprawdź dla których słów kluczowych w Ads oraz stron docelowych dla google/organic masz największe różnice w skuteczności w segmentach mobile vs. desktop i postaraj się zrozumieć dlaczego.

4. Obecność w YouTube

Druga największa wyszukiwarka w Polsce, największy serwis z wideo a Ciebie tam jeszcze nie ma? Nagraj filmy i działaj organicznie wspomagając się np.: wtyczką VidIQ, która pomoże Ci podglądnąć tagi konkurencji czy zobaczyć, jakie są braki w Twoich opisach i tytułach. Weź pod uwagę fakt, że odpowiedzi na pytania z poprzedniego punktu doskonale sprawdzą się jako filmy. Osadzanie materiałów wideo jak i filmów o produktach może wpływać pozytywnie również na czas spędzony na stronie (dwell-time) i lepiej odpowiadać na potrzeby użytkowników.

W zakresie kampanii SEM zwróć uwagę na bardzo skuteczne pod kątem parametrów ad-recall i brand awareness kreacje bumper ads. Te 6-sekundowe reklamy doskonale nadają się to remarketingu. Drugim ważnym aspektem są dodatkowe dane o użytkownikach jakie można wykorzystać na YouTube: od remarketingu na podstawie zachowań, po dodatkowe kategorie grup odbiorców dostępne tylko na YouTube.

5. Funkcje w Google Ads

Na koniec lista funkcji, które mają szczególny wpływ na wyniki kampanii mobilnych.

Rozszerzenia reklam: nie dość, że mają bezpośredni wpływ na ranking reklamy, to dodatkowo właśnie szczególnie na urządzeniach mobilnych możesz podnieść nimi CTR reklam na wysokich pozycjach. Zwróć uwagę na rozszerzenia linków oraz połączeń, ale jeśli reklamujesz biznes lokalny to najważniejszym rozszerzeniem będzie rozszerzenie lokalizacji.

Funkcja IF w reklamach: pozwala na tworzenie specjalnej wersji reklamy dla użytkowników mobile. Wykorzystaj ją jeśli możesz ulepszyć treść reklamy o kontekst urządzenia.

Dostosowanie stawek: możesz zmieniać stawki w zależności od segmentu urządzeń, ale lepiej przetestuj strategie CPA i ROAS. Mogą dać lepsze efekty jeśli system nauczy się odpowiednio dostosowywać stawki za Ciebie.

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments