Budowa sklepu Magento – jak ją zaplanować

Budowa sklepu Magento – jak ją zaplanować

Budowa sklepu Magento to złożone zadanie, którego jednak warto się podjąć, jeśli chcesz stworzyć solidny fundament swojego biznesu e-commerce. W tym artykule dowiesz się, jak zaplanować takie przedsięwzięcie.

1. Określ, co cię wyróżnia

Rynek e-commerce jest bardzo konkurencyjny, dlatego trudno jest się przebić, jeśli nie znajdziesz czegoś, co pozwoli Ci wyróżnić się na tle innych. Zanim dlatego przejdziesz do różnych aspektów planowania budowy sklepu Magento, ustal dlatego, jakie dokładnie produkty chciałbyś sprzedawać i co możesz zrobić, aby zwrócić na siebie uwagę klientów.

Czy zamierzasz dostarczać produkty, które są trudno dostępne w danym regionie? Chcesz zyskać klientów atrakcyjną ceną, a może raczej wyróżnić się droższą ofertą premium najwyższej jakości? Sposobów jest całe mnóstwo. Określ dlatego nie tylko swoją niszę, ale także to, co pozwoli Ci przebić się na tle innych.

2. Wybierz właściwą edycję

Magento 2 ma do zaoferowania 2 podstawowe edycje.

Magento Open Source

Jest to darmowa platforma self-hosted, która daje dostęp do podstawowych i średniozaawansowanych funkcji handlowych. Charakter open source daje duże możliwości w zakresie dostosowywania sklepu pod swoje potrzeby. Dobry wybór dla małych i średnich firm. Edycja ta nie daje jednak dostępu do oficjalnego wsparcia technicznego.

Adobe Commerce

Adobe Commerce łączy w sobie wcześniejsze zalety Magento Open Source, a do tego dodaje infrastrukturę w chmurze oraz całodobową obsługę klienta. Edycja ta jest skierowana do dużych firm, które potrzebują maksymalnych możliwości skalowania i integracji z zewnętrznymi rozwiązaniami.Omawiana wersja jest jednak stosunkowo droga. Nie ma oficjalnych informacji dotyczących jej kosztów, jednak zanim wprowadzono Adobe Commerce, funkcjonowały wersje Magento Commerce Edition i Magento Commerce Cloud. Roczna licencja w ich przypadku zaczynała się od odpowiednio 22 000$ i 40 000$, więc w kontekście AC można spodziewać się podobnego zakresu.

3. Przeanalizuj wymagania platformy Magento

Zanim przejdziesz do wyboru usługi hostingowej, zwróć uwagę na wymagania Magento. Platforma ta jest bardzo wydajna i rozbudowana, dlatego lepiej korzystać z technologii, która wspiera jej działanie.

System operacyjny – Linux x86-64 lub Mac oraz Windows przy użyciu aplikacji do wirtualizacji.
Typ serwera – Apache lub nginx, choć zwykle wybierany jest ten pierwszy.
Pamięć – 2GB RAM-u lub więcej.
Baza danych – Magento jest kompatybilne z MySQL 5.6 i 5.7.
PHP – Magento 2 jest kompatybilne z PHP 7.3, choć zalecane jest korzystanie z wersji 7.4.
Bezpieczeństwo – SSL to obecnie podstawa bezpiecznych sklepów internetowych.

4. Wybierz właściwy hosting

Dobry Magento hosting to podstawa Twojego sklepu. W przypadku Magento masz do wyboru w zasadzie 2 główne opcje:

Serwer dedykowany

Droga opcja, która daje Ci jednak na własność cały serwer. Dzięki temu masz pełną kontrolę nad jego infrastrukturą i tym, jak wykorzystujesz zasoby.Obsługa serwera dedykowanego wymaga umiejętności technicznych, jednak daje mnóstwo korzyści.

VPS

VPS, czyli Virtual Private Server to rozwiązanie nieco zbliżone do serwera dedykowanego. Choć w jego przypadku dzielisz zasoby z innymi użytkownikami, to jednak każdy ma niejako „swoją działkę”.

VPS jest tańszy i prostszy w obsłudze niż serwer dedykowany, jednak nie daje aż tak dużych możliwości.

5. Dobierz odpowiedni szablon

Szablon będzie decydował o estetyce Twojego sklepu, jak i nawigacji. W tym kontekście masz do wyboru 3 opcje:

Gotowy szablon

Po zakupie takiego szablonu dostosowujesz zawartość i strukturę sklepu z myślą o nim i ewentualnie wprowadzasz małe zmiany. Takie rozwiązanie sprawdzi się w przypadku małych sklepów i jest najtańsze.

Gotowy szablon z wieloma zmianami

Zakupiony szablon w tym przypadku służy jako fundament, który zostanie mocno zmodyfikowany na potrzeby Twojego sklepu. Opcja ta wymaga dłuższego poszukiwania odpowiedniego projektu, jak i skorzystania z usług specjalistów.

Specjalny szablon tworzony od podstaw

Wariant ten daje największe możliwości, jeśli chcesz idealnie dostosować szablon pod unikatowe potrzeby swojego sklepu. Jest on oczywiście najdroższy i wymaga dużo czasu, aby odpowiednio zaplanować cały projekt.

Podsumowanie

Budowa sklepu Magento nie jest łatwa. Najlepiej dlatego w przypadku takiego projektu skorzystać z usług profesjonalnej agencji. Zadba ona o to, aby wszystko przebiegło jak najsprawniej i by Twoja inwestycja przyniosła jak największe zyski.

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments