Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania, zwiększony ruch na stronie i w rezultacie wyższe przychody ze sprzedaży to marzenie każdego przedsiębiorcy posiadającego stronę internetową. W osiągnięciu tych wyników pomoże Ci pozycjonowanie lokalne. To długoterminowy proces przynoszący długotrwałe korzyści. Na czym polega pozycjonowanie lokalne? I jakie firmy uzyskają z niego najwięcej efektów?

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Są to wszelkie działania, prowadzone zarówno w obrębie strony internetowej, jak i poza nią, które prowadzą do zwiększenia widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania na frazy związane z konkretnym regionem, np. miastem, dzielnicą w mieście, a nawet ulicą (przykład: Pozycjonowanie Poznań” – fraza dotyczy pozycjonowania na konkretną lokalizację, w tym przypadku na Poznań).

To dobry sposób na wyróżnienie witryny w sieci i uzyskanie przewagi nad konkurencją. Pozycjonowanie lokalne:

– jest zazwyczaj tańsze od pozycjonowania klasycznego czy na długi ogon;

– pomaga w zamknięciu sprzedaży;

– zwiększa ilość ruchu na Twojej stronie internetowej.

Pamiętaj również, że dzięki pozycjonowaniu lokalnemu Twoja firma konkuruje z mniejszą liczbą firm, więc łatwiej się wybić, a raz wypracowany wynik daje długotrwałe korzyści.

Lokalne SEO najbardziej przydaje się małym i średnim przedsiębiorstwom usługowym, np. fryzjerom, hydraulikom czy mechanikom samochodowym. Często korzystają z niego również branże kosmetyczne. Ale to nie pełny wachlarz firm, dla których taki sposób promocji się sprawdza. Nawet w przypadku większych działalności, posiadających wiele placówek w różnych miastach, pozycjonowanie lokalne może być strzałem w dziesiątkę, np. dla firm cateringowych.

Lokalne SEO – od czego zacząć?

Przede wszystkim od znalezienia fraz kluczowych z potencjałem. Konieczna stanie się również analiza środowiska konkurencji. Kolejne kroki to:

– dostosowanie strony www pod SEO;

– linkowanie zewnętrzne w serwisach powiązanych tematycznie;

– wypełnienie wizytówki Google Moja Firma.

Wszystkie powyższe kroki możesz wykonać samodzielnie, jednak musisz liczyć się z tym, że wymagają one ogromnego zaangażowania, czasu i wiedzy. W przypadku działań związanych z marketingiem firmowym lepiej to zadanie oddać w ręce specjalistów.

Działania na stronie internetowej

Wraz ze zmianą algorytmu Google wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania zaczęły zajmować strony, które są dostosowane do urządzeń mobilnych. Aby więc dobrze wyświetlać się na frazy lokalne, zadbaj o to, aby Twoja witryna została sprawdzona pod kątem smartfonów i tabletów.

„Prawie połowa osób korzystająca z wyszukiwania lokalnego używa do tego urządzeń mobilnych”

Zmian będą wymagać również treści na stronie.

W danych kontaktowych pamiętaj, aby zawrzeć pełną lokalizację. Dzięki temu Google będzie wiedziało, na jakim terenie świadczy usługi Twoja firma. Lokalne słowa kluczowe umieszczaj również w treści oraz nagłówkach w witrynie. A, i nie zapomnij o opisach obrazków oraz innych meta tagach.

Nawet zakładka „O nas” to świetne miejsce na przemycenie lokalnych słów kluczowych.

Linkowanie zewnętrzne

Jest równie ważne, co odpowiednie przygotowanie strony internetowej. Polega na umieszczaniu odnośników z frazami lokalnymi na zewnętrznych serwisach.

Mogą to być:

– strony z katalogami firmowymi, ale takimi dużymi i sprawdzonymi jak np. Panorama Firm czy PKT;

– katalogi branżowe, np. znanylekarz.pl czy moment.pl;

– branżowe fora lokalne;

– serwisy informacyjne regionalne ogólnotematyczne;

– strony i serwisy powiązane tematycznie z Twoją działalnością.

W przypadku wpisów na forach internetowych pamiętaj, aby robić to z głową i nie spamować linkami, tak jak to robi większość osób.

Google Moja Firma

To najważniejszy krok przy pozycjonowaniu lokalnym Twojej firmy. Głównie dlatego, że posiadanie wizytówki w Google Moja Firma nie wymaga prowadzenia własnej strony internetowej. Możesz więc regularnie zdobywać klientów online, nie wydając pieniędzy na witrynę firmową.

Jednak żeby Twoja wizytówka wyświetlała się w na widocznych pozycjach w Google, musisz zadbać o kilka szczegółów. Przede wszystkim:

– dodaj nazwę firmy, profil jej działalności oraz wpisz dane kontaktowe (pamiętaj, aby określić dokładną lokalizację na mapie);

– dodaj możliwości różnych form kontaktu oraz pokaż godziny otwarcia;

– umieść zachęcające zdjęcia;

– zadbaj o dobre opinie i jeśli to możliwe, odpowiadaj na nie.

Im więcej przydatnych informacji dla użytkowników umieścisz, tym większe szanse zyskujesz na zbieranie leadów i zwiększenie sprzedaży dzięki tej formie promocji. Szczegółowe informacje o optymalizacji profilu Google Moja Firma można znaleźć we wpisie blogowym agencji SEM/SEO Marketing Match pt. „Wizytówka Google Moja Firma – jak promować firmę na rynku lokalnym”.

Dlaczego pozycjonowanie lokalne jest dzisiaj takie ważne?

Konkurencja w internecie jest coraz większa. Ciężko jest wbić się do pierwszej dziesiątki Google na klasyczne frazy, zwłaszcza małym przedsiębiorcom. Pozycjonowanie lokalne oprócz tego, że jest tańsze i efektywniejsze w działaniu, znacznie szybciej zamyka sprzedaż.

„76% osób wyszukujących lokalnie odwiedza miejsce w przeciągu 24 godzin, a 1/5 z nich coś kupuje”.

Dodatkowo coraz więcej osób szuka lokalnych firm, korzystając z urządzenia mobilnego. Takie czynności wykonywane są nie tylko z domu, ale też w trakcie wycieczki czy wypadu z przyjaciółmi. Wyszukiwania często kończą się wizytą w stacjonarnej placówce, a potem sfinalizowaniem transakcji.

Jeśli więc chcesz być o krok przed Twoją konkurencją prowadząc biznes lokalny, to rozwiązanie jest właśnie dla Ciebie.

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments