Duża konkurencja w sieci? Może szukasz nowych klientów? Postaw na content marketing

GoMobi.pl

11-03-2021
Duża konkurencja w sieci? Może szukasz nowych klientów? Postaw na content marketing

Ostatnie 6 miesięcy to czas transferu wielu biznesów do sieci. Zrobiło się gęsto, a powtarzalność przedsiębiorstw o tym samym profilu znacznie wzrosła. Jak wyróżnić swoją firmę z tłumu?

Biznesy stacjonarne, które dotychczas były widoczne w sieci tylko w KRS-ie lub CEIDG, dzisiaj budują witryny internetowe i zakładają fanpage. Z jednej strony zyskują zasięgi, a w zasadzie możliwość ich zbudowania, a z drugiej rezygnują z dotychczasowych klientów. W większości nie było czasu na stosowne działania informacyjne wśród lokalnej społeczności. Dlatego właściciele firm muszą szukać swoich szans w Internecie. Znalezienie klientów bywa trudne, a zwrócenie na siebie uwagi w sieci wymaga wykorzystania przynajmniej kilku narzędzi spośród wachlarza możliwości. Dzisiaj martwa strona i nieaktywny fanpage nie dadzą nam sprzedaży. Co w takim razie trzeba zrobić?

Marketing treści

Obecnie marketing uprawia się wielowymiarowo. Jednym z wartościowych narzędzi jest content marketing. Jego zadaniem jest budowa długotrwałych relacji z klientem. W ten sposób powstaje lojalność, która przekłada się na sprzedaż i polecenia. Im więcej takich klientów, tym lepsze wyniki przychodowe. Jednak, aby dojść do tego etapu, trzeba się zaangażować w działania marketingowe. Należy zdefiniować grupę idealnych odbiorców i wykorzystać środki komunikacji, z których najczęściej korzystają.

Jeśli sprzedajemy gry komputerowe i chcemy trafić do młodszych konsumentów, to stawiamy na vloga, kanał YT z treściami lub fanpage z nagraniami i dystrybuujemy to na narzędzia mobilne. Z kolei sprzedając luksusowe auta, posłużymy się mailem i specjalnie opracowanym katalogiem produktów. W końcu grupa docelowa to osoby w średnim wieku i starsze, które pocztę często sprawdzają na laptopach. Pojawia się wiele pytań zaczynających się od „jak”? Jeżeli masz podobne odczucia, to odpowiedzi na wszystkie pytania znajdziesz w warszawskiej agencji content marketing OBTK.

Realne korzyści dla Twojej firmy

Przedsiębiorcy, chcąc dotrzeć do swojej grupy docelowej wykorzystują w Internecie trzy podstawowe narzędzia marketingu treści. Wpisy w postaci artykułów na własnej stronie internetowej, promowanie firmy na za pośrednictwem mediów społecznościowych i tworzenie własnych treści wideo. Zawartość tych wszystkich materiałów jest ściśle powiązana z prowadzoną działalnością, a przynajmniej taka powinna być. W materiałach znajdziemy porady, opinie, informacje, testy i różne inne formy, które są dla klientów wartościowe.

Sprzedając armaturę łazienkową, możemy prowadzić bloga z informacjami o instalacji sprzętu, jego konserwacji i innymi przydatnymi wiadomościami. W konsekwencji, gdy ktoś wpisze w wyszukiwarce Google np. „jak zamontować syfon”, to sukcesem będzie pojawienie się naszej firmy w Top10 wyników. Wówczas znacząco rośnie nasza szansa na zamknięcie sprzedaży. Z dalszymi miejscami bywa różnie. Niektórzy żartują, że najlepszym miejscem na schowanie trupa jest druga strona wspomnianej wyszukiwarki. W końcu nikt na nią nie zagląda. Pokazuje to jasno, że jeżeli chcemy sprzedawać towary lub usługi w sieci, to klienci muszą o nas wiedzieć. Ponadto algorytmy powinny promować naszą firmę, aby klienci kierowani byli do naszego sklepu lub witryny www. Właśnie m.in. za to odpowiada marketing treści.

Działanie content marketingu jest obecnie uważane za jedne z najskuteczniejszych w pozyskiwaniu klientów. Trzeba się napracować, ale w zamian otrzymujemy lojalnych konsumentów, którzy regularnie od nas kupują i polecają markę znajomym. Chcąc realnie konkurować w sieci, musimy być efektywni. Dlatego zabieramy się do pracy sami lub zatrudniamy agencję, która przeprowadzi nas przez meandry content marketingu. Powiedzieć, że to się opłaca, to nie powiedzieć nic.

 

Komentarze:

Comments

comments