Jak producenci polskich mebli mogą dotrzeć do niemieckich klientów?

Jak producenci polskich mebli mogą dotrzeć do niemieckich klientów?

Wymagania niemieckiego rynku meblarskiego względem produktów importowanych z innych krajów europejskich czy azjatyckich nieustannie wzrastają. Konsumenci zza naszej zachodniej granicy niezwykle cenią sobie funkcjonalność i długowieczność, które są przecież cechami charakterystycznymi dla mebli polskiej produkcji. Popyt na polskie meble w Niemczech wciąż rośnie, dlatego coraz więcej rodzimych marek meblarskich pragnie zaistnieć w świadomości niemieckich konsumentów. Jak to zrobić? Podpowiadamy!

Polskie meble doceniane na niemieckim rynku

Większość Niemców nie ma większego pojęcia o polskiej gospodarce czy stanie polskiego sektora przemysłowego, co jest zupełnie zrozumiałe. Jednak dla naszych zachodnich sąsiadów polskie produkty wcale nie są anonimowe – wielu z nich posiada w swoim domu meble polskiej produkcji, które nie dość, że są wysokiej jakości, to w dodatku przyciągają swoimi konkurencyjnymi cenami. Niemcy podczas zakupów często kierują bowiem dewizą „value for money”, gdzie oczekują odpowiedniego standardu w rozsądnej cenie.

Widoczność polskich marek na rynku niemieckim

Polskie marki meblarskie budują sobie coraz lepszą pozycję za granicą, jednak najwyższa jakość produktów w przystępnych cenach nie wystarczy, aby osiągnąć międzynarodowy sukces. Zaistnienie na rynku zachodnim wymaga znacznie bardziej zdecydowanych działań, a zwłaszcza ustalenia skutecznej strategii marketingowej. Analiza niemieckiego rynku pozwala wysnuć proste wnioski – inwestycja w pozycjonowanie stron internetowych w niemieckim Google oraz współpraca z niemiecką agencją SEO przynosi wymierne korzyści w postaci większej rozpoznawalności i zaufania względem marki.

Strategia marketingowa i pozycjonowanie na rynku niemieckim

Marząc o podbiciu niemieckiego rynku meblarskiego nie obejdzie się bez odpowiedniego dostosowania do zachodnich realiów działań promocyjnych w internecie, który obecnie jest głównym i najbardziej skutecznym narzędziem w rękach marketingowców. Należy jednak pamiętać o kilku niezwykle istotnych czynnikach, które determinują widoczność strony w niemieckiej wyszukiwarce, a także pod kątem SEO Austria. Mowa o:

1. Content Marketing – należy stworzyć niemieckie teksty wysokiej jakości, które będą nie tylko dobrze napisane pod SEO. Treści powinny być interesujące dla czytelnika i dobrze skonstruowane pod względem stylistycznym i gramatycznym,

2. Link Building – pozyskiwanie linków zwrotnych z niemieckich stron o dużych zasięgach i rozpoznawalności, dzięki którym można zbudować solidną bazę dobrych źródeł niemieckich linków z naturalnym ruchem organicznym, które dla algorytmów Google są kluczowe

3. Wdrożenie sklepu na platformie Shopify – jednej z najprężniej rozwijającej się platform e-commerce w Niemczech i całej Europie.

 

Komentarze:

Comments

comments