Jak wykorzystać kampanię SMS w branży hotelowej?

GoMobi.pl

30-09-2022
Jak wykorzystać kampanię SMS w branży hotelowej?

SMS w branży hotelowej to potężne narzędzie, które nie tylko przyciąga klientów, ale także pozwala na bieżąco informować ich o rezerwacjach. Jest skuteczniejszy niż e-mail, a do tego ogólnodostępny i tani. Jak go wykorzystać w hotelarstwie i ośrodkach wypoczynkowych?

Kampania SMS w hotelarstwie — dlaczego warto?

Smartfony mamy zawsze ze sobą. Wielu z nas wędruje z nimi nawet do łazienki. Dlatego komunikaty wysyłane na te urządzenia są bardzo szybko odczytywane przed odbiorców — badania pokazują, że odczytujemy je nawet w przeciągu pierwszych 5 minut. A ponadto SMS-y nie wymagają instalacji dodatkowych aplikacji mobilnych, a także dostępu do Internetu, sprawdzą się więc dla klientów z każdej grupy wiekowej.

Wysyłka SMS z SMS Center pozwala sprawnie zarządzać rezerwacjami w hotelach, a także wysyłać oferty promocyjne. Trzeba jednak pamiętać o legalnym zebraniu bazy odbiorców, dopasowaniu częstotliwości oraz pory wysyłki wiadomości.

Sposoby na wykorzystanie SMS-ów dla hoteli

Przed wysyłką upewnijmy się, że w wysyłanych wiadomościach wyświetla się nazwa hotelu, a nie jedynie numeru telefonu. Zwiększy to poziom zaufania klientów do marki i jest pierwszym krokiem do stworzenia skutecznej kampanii SMS.

SMS-y informacyjne

Są najpowszechniejsze w branży hotelarskiej. Przypominają odbiorcom o rezerwacjach, stają się również idealnym sposobem na ich potwierdzenie. SMS-y to również doskonały sposób, aby przekazać numer telefonu do recepcji hotelowej lub właściciela pokoju — w razie ewentualnego kontaktu.

A dodatkowo SMS-y możesz wysłać:

– z dokładnym adresem hotelu;
– z kodem dostępu do drzwi pokoju (jeśli pokój jest w ten sposób zamykany);
– z informacją o przełożeniu wycieczki, np. z powodu złej pogody;
– gdy w hotelu lub w okolicy odbywają się jakieś ciekawe imprezy.

Wysyłanie ofert promocyjnych

SMS-y ze względu na swoją bezpośredniość i szybkie dotarcie do odbiorców świetnie sprawdzą się do wysyłania ofert last minute. Pozwalają skutecznie zapełnić wszystkie pokoje niskim kosztem. Są również świetne do wysyłki innych ofert specjalnych. Warto w wiadomości umieścić link do strony, przez którą klient może sfinalizować swoją rezerwację.

Bezkontaktowa obsługa

W dobie pandemii wiele hoteli przeszło na bezkontaktową obsługę swoich gości. I marketing SMS świetnie się do tego nadaje. Jest tani, a odbiorcy szybko zapoznają się z otrzymaną wiadomością. Dzięki temu możemy szybko przekazać informacje o rezerwacji.

Usługa bezkontaktowa w formie SMS:

– zapewnia pełne bezpieczeństwo;
– nie potrzebuje dodatkowej aplikacji;
– można z niej korzystać o każdej porze dnia i nocy.

Dodatkowo warto wykorzystać SMS do wysyłki danych o aktualnie dostępnych rezerwacjach, np. po wysłaniu na wybrany numer konkretnego słowa kluczowego.

Zbieranie opinii

Posiadanie pozytywnych opinii wywiera ogromny wpływ na postrzeganie hotelu przez innych. Dlatego tuż po zakończeniu wizyty wysyłaj do swoich klientów wiadomość z prośbą o zostawienie opinii — na stronie hotelu lub bezpośrednio na stronie Google. Wystarczy, że wykorzystasz do tego link do podstrony umieszczony w wiadomości SMS.

 

Komentarze:

Comments

comments