Jak zwiększyć sprzedaż? 9 sposobów na skuteczne zwiększenie sprzedaży

Jak zwiększyć sprzedaż? 9 sposobów na skuteczne zwiększenie sprzedaży

Poznaj sposoby na skuteczne zwiększenie sprzedaży produktów i usług. Dowiedz się, jak zwiększyć zasięgi sklepu internetowego i popularność sklepu stacjonarnego.

Prowadzisz własny sklep internetowy lub stacjonarny? Jeśli tak, to pewnie zastanawiasz się, jak zwiększyć sprzedaż swoich produktów i usług. W zależności od grupy docelowej i profilu twojej działalności można wykorzystać różne metody dotarcia do nowych klientów. Można także wykorzystać sposoby na zwiększenie sprzedaży wśród tych konsumentów, którzy już korzystają z twoich usług. Poznaj skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży!

Zwiększenie sprzedaży kluczem do sukcesu sklepu

Polacy z roku na rok coraz więcej kupują w sieci. W 2019 r. robienie zakupów w internecie zadeklarowało już 62 proc. internautów. Dla porównania jeszcze rok temu zakupy online robiło “tylko” 56 proc. polskich internautów. Ponadto w związku z podniesieniem płacy minimalnej w 2019 roku do 2250 zł brutto (ok. 1673 zł na rękę) oraz zwiększeniem zakresu świadczeń socjalnych wzrósł ogólny konsumpcjonizm w kraju. W związku z kolejną planowaną podwyżką płacy minimalnej w 2020 roku (do 2 600 zł brutto) możemy się spodziewać jeszcze większego zainteresowania zakupami – czy to stacjonarnymi, czy robionymi w sieci.

Nic dziwnego, że sprzedawcy widzą swoją szansę w obecnej sytuacji ekonomicznej Polaków. Dlatego jeszcze intensywniej niż wcześniej zastanawiają się, jak skorzystać z tej sytuacji i jak zwiększyć sprzedaż swoich produktów. Sklep internetowy i stacjonarny może funkcjonować posiadając swoje stałe grono zadowolonych klientów, jednak jeśli chcemy naprawdę odnieść sukces i realnie zarobić na wybranym biznesie, powinniśmy nieustannie szukać sposobów na zwiększenie swojego grona odbiorców. Na szczęście istnieje kilka skutecznych metod, które pozwalają zwiększyć sprzedaż.

Marketing afiliacyjny a skuteczne zwiększanie sprzedaży w internecie

Jedną ze stale zyskujących na popularności możliwości reklamy jest marketing afiliacyjny zwany potocznie afiliacją. Ta wciąż nieodkryta przez wiele firm działających online gałąź pozwala na skuteczne zwiększanie sprzedaży w internecie bez konieczności angażowania dużej ilości środków finansowych.

W afiliacji usługa promocji produktu lub usługi delegowana jest na niezrzeszonych ze sobą marketerów, tzw. wydawców, którzy rozliczani są w modelu za efekt. Firma płaci więc wyłącznie za pozyskanego klienta, a nie wyświetlenia lub kliknięcia reklamy, co wydaje się idealnym rozwiązaniem dla małych i średnich przedsiębiorstw posiadających niewielki budżet.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym?

Podstawą udanej sprzedaży w sieci jest intuicyjna i czytelna strona internetowa. Powinna prezentować sprzedawane przez nas produkty w zachęcający sposób. Landing page powinien zawierać dobrze widoczne logo firmy, dobrze rozpisane i umiejscowione nagłówki oraz krótkie podsumowanie najważniejszych wartości sklepu. Z kolei zdjęcia produktów powinny prezentować je w jak najlepszej odsłonie. Nikt nie kupi dobrego produktu, jeśli jego zdjęcia będzie nieatrakcyjne. Dlatego dobrym pomysłem na zwiększenie sprzedaży jest odświeżenie wyglądu sklepu internetowego oraz poprawa jego efektywności pod względem SEO. Warto zatrudnić specjalistów, którzy zbadają skuteczność naszego serwisu pod tym kątem.

Dobrym pomysłem na zwiększenie sprzedaży jest reklamowanie się na serwisach partnerskich. Można także zintensyfikować swoją obecność w sieci, dając swoją ofertę na platformy sprzedaży online takie jak Facebook Marketplace, OLX, Allegro i inne. Nie bez znaczenia jest obecność w social media. Nasza strona powinna mieć profil na Facebooku, Instagramie i Twitterze. Jeśli chcemy dotrzeć do młodych odbiorców, można pomyśleć o aplikacjach takich jak TikTok czy Snapchat. Im więcej miejsc, w których będziemy mówić o naszym produkcie bądź usługach, tym lepiej. Tym bardziej, że w większości platform social media można wykupić reklamy sponsorowane.

Ostatnim sposobem na zwiększenie sprzedaży jest podjęcie współpracy z blogerami i influencerami. Takie osoby posiadają sprecyzowaną grupę odbiorców. Jeśli pozytywnie wypowiedzą się o naszym produkcie bądź usługach, możemy liczyć na to, że ich fani chętniej skorzystają z naszej oferty.

W dużym skrócie, sposoby na zwiększenie sprzedaży w internecie to:

1. Odświeżenie bądź stworzenie skutecznej strony internetowej – pod względem SEO, wygody użytkownika. Niezbędna jest korzystna prezentacja produktów na stronie (zachęcające do kupna opisy i zdjęcia).

2. Reklamowanie się poprzez social media. Obecność na różnego rodzaju platformach sprzedażowych (Allegro, OLX, facebook Marketplace…).

3. Współpraca z blogerami i influencerami.

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie stacjonarnym?

Prawidłowa ekspozycja zwiększa sprzedaż produktów nawet o 30 proc (według badań In-Store Media i Nielsena z 2016 r.). Najlepiej, jeśli towary znajdują na wysokości wzroku klientów. Muszą też być odpowiednio oświetlone – tak, aby gra cieni podkreślają ich atrakcyjność. Jeśli dany towar jest na wyprzedaży, koniecznie trzeba to podkreślić w wyraźny sposób. Dzięki temu klient ma poczucie, że nie może przepuścić dobrej okazji. W przypadku dzieci najdroższe towary albo po prostu te, które chcemy sprzedać, powinny być na wysokości wzroku dziecka. Za towar oczywiście płaci rodzic, ale to dziecko jest naszym klientem. Jeśli dobrze skusimy najmłodszych daną zabawką, możemy być pewni, że w większości przypadków doprowadzi ono do jej zakupu. Dobrze, jeśli w naszym sklepie gra przyjemna, zachęcająca do zakupów muzyka oraz panuje przyjemny zapach. Dzięki temu klienci chcą zostać w takim miejscu dłużej, a co za tym idzie – wydadzą więcej. Przy kasie warto rozłożyć drobne produkty, które można kupić w ostatniej chwili lub produkty, które sprzedajemy w tzw. sprzedaży parasolowej. Pamiętajmy, by zawsze polecać je klientom z uśmiechem na ustach, ale w nienachalny sposób. Warto szybko podkreślić główną korzyść klienta z danego zakupu.

Na zwiększenie sprzedaży mają wpływ promocje oraz rabaty. Nie muszą być one duże, wystarczy, że gdzieś w sklepie w widocznym miejscu jest informacja o wyprzedaży. To zawsze przyciąga klientów, nawet jeśli zmniejszyliśmy ceny naprawdę nieznacznie. Nie bez powodu znaną, choć mało uczciwa praktyką jest podnoszenie przez sprzedawców cen przez słynnym Black Friday, aby potem “drastycznie” je opuścić. Sklep wtedy nie traci, a klient myśli, że zrobił dobry interes.

Bardzo ważnym czynnikiem jest także indywidualne traktowanie klientów. Musimy każdemu klientowi pokazać, że jest dla nas ważny. Nie jest to równoznaczne z chodzeniem za nim i pytanie co chwila, czy można mu w czymś pomóc. Takie działanie prędzej zdenerwuje kupca i zachęci go do opuszczenia naszego sklepu. Jeśli jednak klient poprosi nas o pomoc, powinniśmy udzielić mu jak najbardziej rzetelnej rady.

Skuteczne sposoby na zwiększenie sprzedaży w sklepie stacjonarnym to:

1. Budowanie lojalności klientów – oferowanie im darmowych próbek, ciekawych promocji.

2. Odpowiednie umiejscowienie towaru na półkach i wystawach. Najlepiej na wysokości wzroku docelowego klienta.

3. Sprawianie, że w danym sklepie będą czuli się obsłużeni lepiej niż w innym, konkurencyjnym miejscu. Indywidualne podejście do klienta.

Jak zwiększyć sprzedaż usług?

Sprzedaż usług opiera się na innych zasadach niż sprzedaż produktów. W przypadku sklepu internetowego działania są podobne: musimy mieć skuteczną stronę internetową i reklamować się, gdzie tylko się da. Jednak tutaj w grę wchodzi jeszcze tzw. marketing szeptany. Dlatego powinniśmy dbać o jakość swoich usług. Czasem lepiej obsłużyć mniej klientów za większa cenę, niż więcej osób za średnią stawkę. Klienci, którym poświęcimy więcej czasu będą bardziej zadowoleni, możliwe więc, że polecą nas swoim znajomym.

Zresztą jeśli chcemy zwiększyć sprzedaż usług, to ich jakość jest absolutną podstawą. Nikt nie wróci do kosmetyczki, fryzjera czy mechanika, który źle wykonał swoją pracę. Warto założyć profil swojej firmy w Google Maps i tam zbierać pozytywne opinie na temat swojej pracy. Jeśli pojawią się opinie negatywne, trzeba na nie odpowiadać rozważni i jak najmocniej w duchu pozytywnych działań public relations. Wdawanie się w publiczne kłótnie z klientami (nawet jeśli nie mają oni racji) tylko zaszkodzi naszemu wizerunkowi.

Oferując swoje usługi, dopasuj swoje podejście do nastroju klienta. Przykładowo podczas wizyty u kosmetyczki wiele klientek lubi rozmawiać, ale zdarza się, że usilne nawiązywanie konwersacji jest dla nich denerwujące. Warto więc wyczuć lub wprost zapytać, jakiego podejścia oczekuje dana osoba. Klienci docenią nasze starania.

Sposoby na zwiększenie sprzedaży usług to:

1. Działania marketingowe w internecie i marketing szeptany.

2. Wysoka jakość usług.

3. Indywidualne podejście do każdego klienta.

Gdzie sprzedawać w internecie?

Internet jest pełen platform sprzedażowych. Sklep internetowy nie powinien ograniczać się tylko do jednej platformy, ponieważ wtedy sami ograniczamy sobie grono klientów. Najkorzystniejsze jest posiadanie własnej, dedykowanej strony internetowej. Można ją postawić osobiście lub zapłacić za to specjalistom. Trzeba mieć jednak na uwadze, że poza tym jednorazowym kosztem w granicach od kilkuset do kilku tysięcy złotych pozostaje nam także regularne płacenie za hosting. Dlatego warto rozważyć gotowe rozwiązanie e-commerce, w którym co miesiąc lub co rok płacimy abonament, a w zamian dostajemy gotowy szablon strony do wykorzystania i dopasowania do swoich potrzeb.

Własna strona internetowa to dopiero początek. Nasze produkty powinny być w jak największej liczbie miejsc – wtedy jesteśmy bardziej widoczni. Miejsca w internecie, które cieszą się popularnością i mogą służyć do sprzedaży online to:

– Allegro,

– OLX,

– Facebook Marketplace,

– Ceneo,

– Gumtree,

– Sprzedajemy.pl,

– Skąpiec,

– Ebay.

Oraz portale specjalistyczne, takie jak:

– Otodom,

– Otomoto,

– Pyszne.pl,

– Vinted.

Trzeba wziąć pod uwagę prowizje za sprzedaż w konkretnych miejscach oraz specyfikę grona klientów każdej z tych platform. Najlepiej, jeśli reklamując swoje produkty na wyżej wymienionych portalach zdołamy ściągnąć klienta na własną stronę internetową. To z pewnością pomoże nam zwiększyć sprzedaż.

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments