Negatywne i pozytywne opinie Google Maps. Jak zarządzać opinią firmy?

Negatywne i pozytywne opinie Google Maps. Jak zarządzać opinią firmy?

Kto czyta opinie Google Maps? Twoi klienci. Statystycznie rzecz biorąc, ponad 90% z nich. Jeśli nie zadbasz o dobrą ocenę i komentarze pod wizytówką Google Moja Firma, możesz ich stracić. Co gorsza, skutecznie odstraszysz też kolejne osoby, które są potencjalnie zainteresowane Twoimi towarami lub usługami.

Wydaje Ci się, że nie masz wpływu na ilość gwiazdek w Google? Błąd. Tylko Ty masz wpływ na swoją renomę. Nie ma to nic wspólnego ze szczęściem. Twoja opinia to wynik wytężonej pracy. Warto wiedzieć, co można zrobić i jak to wykonać, by Twoja ocena stale rosła.

Jak prosić o dodawanie pozytywnych opinii pod wizytówką Google Moja Firma?

Chcesz więcej pozytywnych opinii Google Maps? Wystarczy poprosić kupujących o ich wystawienie. Oczywiście nie możesz wprost napisać, że zależy Ci wyłącznie na komentarzach przychylnych. Znacznie lepiej sprawdza się prośba o opinię uzasadniona chęcią stałego polepszania jakości swoich usług.

Pokaż klientowi, że jest dla Ciebie ważny. Zainteresuj się jego sytuacją. Zapytaj, czy jest zadowolony z zakupu. Powiedz mu, co może zrobić w razie jakichkolwiek trudności. A na koniec dodaj krótki link przekierowujący do Twojej wizytówki w Google i poproś o wystawienie opinii o Twojej firmie.

Czy negatywne opinie Google Maps da się usunąć?

Da się. Jednak tylko w bardzo szczególnych przypadkach. Google nie pozwala na usuwanie opinii niekorzystnych tylko dlatego, że Ci się nie podobają. Daje natomiast możliwość wysłania zgłoszenia, jeśli treść opinii narusza regulamin. Jeśli w komentarzu zawarto teksty o charakterze seksualnym, dyskryminacyjnym, obraźliwe lub niebezpieczne, stoisz na wygranej pozycji. Wypełniasz krótki formularz, wysyłasz go i czekasz na odpowiedź.

Zdarza się także, że jeden niezadowolony klient tworzy wiele kont w Google, by wystawić sporą ilość złych komentarzy. W takim wypadku warto zgłosić podejrzenie wysyłania kilku recenzji przez jedną osobę. Jeśli zgłoszenie zostanie rozpatrzone pozytywnie, wszystkie opinie pochodzące od tej osoby zostaną usunięte.

Negatywne komentarze mają wartość. Wystarczy wyciągać z nich wnioski.

Klienci mogą do woli wyrażać swoje niezadowolenie, dopóki ich wypowiedzi nie naruszają regulaminu Google. Mogą też zmienić zdanie o Twoim przedsiębiorstwie i edytować wystawioną ocenę. Właśnie tutaj masz ogromne pole do popisu. Nie traktuj zawiedzionych klientów wrogo. Zidentyfikuj problem, na jaki się natknęli. Napraw go lub zaproponuj rekompensatę.

Takie podejście ma realny wpływ na wizerunek firmy. Co ważne, Twoja odpowiedź na negatywne opinie Google Maps może zachęcić potencjalnych klientów, by dali Ci kredyt zaufania.

Nie zapomnij odpowiadać na pozytywne i negatywne recenzje.

Twoja firma musi być w kontakcie z nabywcami. Jeśli ktoś dokonał zakupu raz, łatwiej przekonać go do ponownych odwiedzin. Zdobycie klienta kosztuje. Klienci powracający wymagają jedynie utrzymywania wysokiej jakości usług. Dlatego zadowolonym klientom podziękuj za pozytywny komentarz i zachęć do skorzystania z Twojej oferty w przyszłości. Zrób to jak najszybciej. W ten sposób nawiążesz relację biznesową, która może przynieść korzyści obu zainteresowanym stronom.

Negatywne recenzje wymagają błyskawicznej reakcji. W Twoim interesie leży, by zawiedziony klient denerwował się jak najkrócej. Odpowiadaj kulturalnie i życzliwie. Przeproś za sytuację, nawet jeśli nie ma w niej Twojej winy. A następnie zaproponuj rozwiązanie i przekieruj konwersację na drogę mailową lub telefoniczną. Dzięki temu unikniesz dyskusji na forum publicznym, a jednocześnie wykażesz się profesjonalizmem.

Chcesz zautomatyzować zarządzanie opiniami? Wykorzystaj sztuczną inteligencję.

Ciągłe czuwanie nad opiniami Google Maps wymaga naprawdę sporo pracy. Dlatego warto skorzystać z nowoczesnych rozwiązań, które usprawniają zarządzanie opiniami w firmie. Aplikacja do pozyskiwania opinii Rating Captain przeszukuje sieć pod kątem wszelkich wzmianek o Twoim przedsiębiorstwie. Analizuje sentyment treści i rozdziela recenzje pozytywne i negatywne. Do tego wykorzystuje zaawansowane algorytmy, które pozwalają natychmiast zidentyfikować główne problemy, z jakimi mierzą się Twoi klienci i podpowiada rozwiązania.

To nie wszystko. Rating Captain może wygenerować treści opinii zgodnych z zasadami SEO. Wystarczy przekonać klientów do ich opublikowania, by znacząco polepszyć pozycję firmy w wyszukiwarce. Podstawowa wersja aplikacji jest darmowa. Wypróbuj ją już dziś. Ułatw wystawianie opinii swoim nabywcom i przygotuj dział obsługi klienta na prawdziwą rewolucję, która da Ci przewagę nad konkurencją.

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments