Reklama natywna – najbardziej tajemnicza i wyrafinowana forma działań marketingowych

Reklama natywna

Branża reklamowa, aby działać efektywnie musi być dziedziną czujną i elastyczną. Twórcy kampanii nieustannie przypatrują się procesom społecznym, analizując psychofizjologie widzenia, aktualne potrzeby odbiorcy i kierunki rozwoju konkretnej branży. Oko twórców przekazu komercyjnego śledzi uwagę odbiorców, starając się być o krok przed nią.

Wyróżniamy dziś wiele form działań reklamowych, jawnych oraz ukrytych, których zastosowanie determinuje charakterystyka produktu. Guerrilla marketing, ambient advertising, viral advertising, buzz marketing, storytelling, social media marketing itp. Wśród nich najciekawszą wydaje się być native advertising, czyli reklama natywna.

Najbardziej tajemnicza, najbardziej wyrafinowana. Pożądana przez inwestorów, dobrze przyjmowana przez potencjalnych klientów. Łagodna dla odbiorcy i jednocześnie bardzo skuteczna. Wymaga dokładnego rozpoznania potrzeb klienta, elastyczności, profesjonalizmu, wiedzy i wyobraźni.

Charakteryzuje się przekazywaniem treści w subtelny, nieinwazyjny sposób. Reklama natywna zaciekawia odbiorcę wartościową, poszukiwaną przez niego treścią. W obszarze offline wpisuje się w tkankę miasta przekazów informacyjnych czy w lifestyle. Operuje danymi, badaniami rynkowymi czy analizą ekspertów. Wpisuje się bardzo precyzyjnie w zainteresowania odbiorcy. Pozostaje nierozpoznana jako forma działań marketingowych, natomiast dobrze przyjęta jako interesujący, profesjonalny komunikat. Jej specyfika mieści się pomiędzy content marketingiem a artykułami sponsorowanymi, zamieszczanymi w odpowiednio dopasowanych portalach.

Reklama natywna została stworzona po to, by zachęcać użytkowników do zaangażowania i zainteresowania. Najpopularniejsze formaty reklamy natywnej to:

– aktualnie formaty redakcyjne;

– in-feed;

– rekomendacje;

– promoted listings;

– działania offline.

Zalety działań native advertising to przede wszystkim:

– budowanie zasięgu;

– wzmacnianie wizerunku marki, która w reklamie natywnej występuje w roli np. eksperta, autorytetu, doradcy;

– podświadome angażowanie odbiorców;

– generowanie intencji zakupowej – wyższe wyniki sprzedaży niż przy digital display;

– budowanie świadomości i buzzu;

– pobudzanie marketingu szeptanego.

Z analiz aktualnej kondycji rynku reklamowego możemy wnioskować, że native advertising jest przyszłością skutecznej reklamy. Przekaz natywny odporny jest na problemy, z którymi mierzą się dziś reklamodawcy, jak na przykład: spadek zaufania do reklam w szerokim aspekcie, irytację widza, zjawisko ślepoty banerowej (ang. banner blindness), używanie aplikacji typu AdBlock (narzędzi tego typu używa już ok. 30% internautów).

Dostosowuje się natomiast do zmiany sposobu konsumpcji treści i daje odbiorcy oddech, angażując go w działania marki na zupełnie nowym poziomie. Jest to tak zwana „miękka sprzedaż”. Skupia się wokół rozwiązywania problemów, prezentowania treści, która podpowiada, jak optymalizować pewne działania lub oszczędzać zasoby.

Reklama natywna uzyskuje dużo wyższy wskaźnik klikalności w połączeniu z dopasowaniem kontekstowym, generuje zatem bardziej wartościowy ruch na strony WWW niż tradycyjna reklama display.

Platforma Open Mobi koncentruje się na realizacji innowacyjnych kampanii reklamowych. Native advertising należy do oferowanych propozycji komunikacji z klientem. Zespół specjalistów precyzyjnie dopasowuje przekaz reklamowy pod potrzeby klienta. Wiele zrealizowanych, bardzo skutecznych kampanii native wysuwa platformę Open Mobi na czołówkę twórców angażującej i aktualnej formy reklamy natywnej.

 

Komentarze:

Comments

comments