Social media marketing: szkolenia i kursy z mediów społecznościowych

Social media marketing: szkolenia i kursy z mediów społecznościowych

Media społecznościowe bardzo szybko przeszły drogę od nowinki i ciekawostki dla młodych ludzi do powszechnie używanego narzędzia do komunikacji. Użytkownicy najpopularniejszych serwisów liczeni są już w miliardach, podobnie jak wymieniane wiadomości czy udostępniane każdego dnia treści. Potęgi social media nie da się nie zauważyć. Dlatego też w tej przestrzeni prężnie działają rozmaite organizacje, prowadząc działania marketingowe. Jak jednak zacząć przygodę z social media? Sprawdź kursy i szkolenia social media, które pomogą Ci zacząć i rozwinąć kompetencje z zakresu marketingu w mediach społecznościowych.

Jak działa social media marketing?

Obecnie prawie każdy wie, czym są media społecznościowe. Serwisów tego typu przybywa, choć zdecydowanej większości z nich trudno zdobyć popularność porównywalną z Facebookiem, YouTubem czy sensacją ostatnich miesięcy – TikTokiem. Duże ilości użytkowników stanowią łakomy kąsek dla firm. Dlatego również one prężnie działają w social media, prowadząc działania marketingowe. Na czym to polega? Przede wszystkim na prowadzeniu własnych profili i publikowaniu możliwie angażujących, interesujących treści. Serwisy społecznościowe służą również firmom do bezpośredniej interakcji z klientami. Skracają dystans pomiędzy dostawcą towarów czy usług a odbiorcą i pozwalają kreować dowolny wizerunek, dlatego są tak skuteczne – oczywiście pod warunkiem, że będą odpowiednio wykorzystane.

Social media marketing – jak robić to dobrze?

Pojawić się w mediach społecznościowych jest bardzo łatwo – na założenie konta i stworzenie profilu potrzeba zaledwie kilku chwil. Zaistnieć jest jednak znacznie trudniej. Prowadząc działania marketingowe w social media, trzeba zwracać uwagę na naprawdę wiele czynników, a przede wszystkim umieć odpowiednio wsłuchać się w potrzeby odbiorców. Ponadto wbrew temu co mogą sądzić niektórzy, social media marketing jest bardzo czasochłonny. Wymaga bowiem nie tylko regularnych, starannie przygotowanych, dopracowanych publikacji, ale również stałej interakcji z odbiorcami. Należy zachować dużą ostrożność, zarówno w zakresie przekazywanych treści, jak i ich formy – internauci potrafią być bardzo krytyczni i zwykle wytykają każdy błąd.

Jak skutecznie prowadzić social media marketing? Wymaga to przede wszystkim wiedzy na temat działania tego typu serwisów, grupy docelowej Twojego biznesu, tworzenia angażujących treści. Potrzebna jest również pełna uwaga – dlatego za serwisy społecznościowe powinna być odpowiedzialna konkretna osoba w firmie lub wręcz cały dział.

Odpowiednio dobrana i wdrożona strategii marketingowa potrafi przynieść ogromne korzyści, dlatego z pewnością warto zainteresować się tą formą promocji. Jeśli jednak nie masz odpowiednich zasobów, lepiej odpuścić, ponieważ social media potrafią nie tylko wynieść firmę na wyżyny, ale również ją pogrążyć.

Szkolenia i kursy social media – pierwszy krok do sukcesu?

Jednym z pierwszych kroków do poznania social mediów oraz ich potencjału i możliwości wykorzystania w biznesie mogą być szkolenia i kursy z social media, a także liczne kursy dotyczące funkcjonowania poszczególnych obszarów social media.

Szkolenia i kursy z social media znajdziemy między innymi w bazie szkoleń marketingowych dostępnej pod adresem https://eventis.pl/szkolenia/social-media. W jednym miejscu zebrano szkolenia i kursy dotyczące funkcjonowania platforma społecznościowych takich jak Facebook, Instagram, LinkedIn czy YouTube, ale też rozmaitych komunikatorów społecznościowych, np. WhatsApp czy Facebook Messenger. Do naszej dyspozycji są też szkolenia i kursy dotyczące tworzenia treści na potrzeby social media, od pisania artykułów, poprzez przygotowanie infografik, grafik i zdjęć czy filmów multimedialnych, które są coraz częściej wykorzystywane przez firmy w działaniach social media.

Kursy i szkolenia z social media mogą być nie tylko dobrym pierwszym krokiem w celu rozpoczęcia przygody z mediami społecznościowymi, ale też pozwalają pozostać na bieżąco z tą niezwykle szybko zmieniającą się kategorią marketingu. Nowiki w mediach społecznościowych oraz na głównych platformach społecznościowych pojawiają się każdego dnia, chcąc być na bieżąco z możliwościami jakie dają np. Facebook Ads czy LinkedIn Ads należy śledzić zarówno media branżowe, jak i regularnie odświeżać posiadaną wiedzę i umiejętności, w tym pomóc mogą właśnie szkolenia i kursy z social media.

Kursy i szkolenia social media – online, czy stacjonarnie?

Szkolenia, warsztaty i kursy z social media znajdziemy zarówno w postaci tradycyjnych szkoleń i kursów stacjonarnych, czyli realizowanych w sali konferencyjno-szkoleniowej, jak też w postaci rozmaitego typu e-szkoleń, szkoleń i kursów online realizowanych na żywo, a także krótkich webinarów na dany temat. Co wybrać?

Każda z form ma swoje wady i zalety. Szkolenia i kursy stacjonarne cechują się wysoką efektywnością. Dzieje się tak między innymi dzięki głębokiemu zanurzeniu w temat szkolenia, możliwości wejścia w bezpośrednią interakcję zarówno z innymi uczestnikami szkolenia i uczenia się z ich doświadczeń, sukcesów i porażek, jak i dzięki kontaktowi z trenerem, który może pomóc nam w trudnych kwestiach czy udzielić indywidualnej porady. Dobry trener dostosowuje zresztą program i styl szkolenia do potrzeb grupy szkoleniowej. Wiele osób zauważa jednak, że tego typu szkolenia wymagają oderwania się od pracy na jeden czy dwa dni, dojechania na miejsce szkolenia i są też często droższe niż szkolenia i kursy online.

Szkolenia i kursy z social media online mogą również cechować się różną efektywnością. Wiele z nich realizowanych jest w formule na żywo, co pozwala zadawać pytania, dostosować tempo zajęć do grupy uczestników itp. Kontakt ten nie jest jednak tak dobry jak w Sali szkoleniowej. Dzięki wyeliminowaniu kosztów związanych z wynajmem Sali, sprzętu do prowadzenia prezentacji oraz konieczności podróżowania szkolenia i kursy z social media online są jednak sporo tańsze niż ich tradycyjne odpowiedniki.

Ostatnią kategorią są tzw. e-szkolenia realizowane jako e-learning. W przypadku tego typu szkoleń z social media zyskujemy dostęp do platformy szkoleniowej, na której umieszczone są materiały merytoryczne do zrealizowania. Mają one najczęściej postać prezentacji czy materiałów multimedialnych. Kolejne fragmenty kursu lub szkolenia realizujemy w dogodnym dla nas czasie, tempie czy miejscu. Powoduje to, że bez względu na ograniczenia czasowe czy miejsce zamieszkania mamy dostęp do sprawdzonej wiedzy. Udział w takim kursie social media wymaga od nas jednak samomotywacji i zaparcia.

W zależności od naszych potrzeb czy stylu uczenia się warto rozważyć odpowiedni rodzaj szkoleń i kursów social media.

 

Komentarze:

Comments

comments