TikTok pomoże twórcom w monetyzowaniu treści

Kazimierz Piekarz

07-07-2021
TikTok Jump

Pod koniec czerwca TikTok uruchomił nową funkcję dla twórców – Jump, która ma im pomóc w udostępnianiu treści użytkownikom za pośrednictwem zewnętrznych partnerów. Teraz nowością na platformie będą dłuższe filmy.

Czym jest TikTok Jump?

TikTok Jump to usługi i programy, do których twórcy mogą linkować w swoich filmach. Po kliknięciu użytkownicy przejdą do przepisów kulinarnych, quizów czy narzędzi edukacyjnych, bez konieczności opuszczania aplikacji TikTok.

Nowa funkcja ma ułatwić dzielenie się treściami z użytkownikami i tworzyć bardziej dynamiczne i praktyczne doświadczenia dla społeczności TikToka, a kompatybilność z HTML5 i łatwa integracja techniczna uprości korzystanie.

Jump w praktyce

Na razie lista twórców oraz partnerów jest ograniczona, TikTok pracuje nad Jump np. z Whisk, Breathwrk, Wikipedia, Quizlet, StatMuse oraz Tabelog, ale wkrótce – jak podaje TikTok – mają dołączyć kolejne serwisy, a dostępność funkcji dla twórców będzie rozszerzana.

Nowa funkcja została określona przez szefa produktu w TikToku jako ostatni etap w podróży, której celem jest oddanie w ręce użytkowników głębszych interakcji z twórcami zewnętrznych treści. Dla przykładu, tiktoker publikujący filmy o tematyce kulinarnej może linkować do przepisów znalezionych w aplikacji Whisk. Inny przykład to quizy z Quizlet czy ćwiczenia oddechowe z Breathwrk.

Wiele wskazuje na to, że Jump będzie dobrym sposobem na zatrzymanie użytkownika na TikToku, ale też szansą dla twórców i marek na proste przekierowanie widzów do własnej aplikacji czy sklepu online. Dla widzów będą to nowe doświadczenia – w formie edukacji czy zakupów, oraz głębsze interakcje z ulubionymi markami lub influencerami. Social commerce i monetyzacja aktywności w social mediach – dzięki TikTok Jump – powinny być łatwiejsze i bardziej wciągające, a jak będzie, jak zwykle, okaże się w praktyce.

Dłuższe wideo w TikToku

W komercjalizowaniu działalności na TikToku mają też wesprzeć twórców dłuższe filmy. Użytkownicy będą mogli nagrywać, przesyłać i edytować filmy o długości do trzech minut bezpośrednio na platformie. Obecnie maksymalna długość wideo na TikToku to 60 sekund. Zmiana jest odpowiedzią na potrzeby twórców. Do tej pory zmuszeni byli do publikowania wideo składającego się z wielu części. Dłuższe filmy mają umożliwić twórcom produkowanie nowych rodzajów treści, z większą dowolnością w zakresie długości. TikTok obiecuje, że opcja tworzenia dłuższych filmów pojawi się w ciągu najbliższych tygodni u wszystkich użytkowników.

 

Komentarze:

Comments

comments