Wydruk materiałów reklamowych – jak przygotować pliki dla drukarni?

Wydruk materiałów reklamowych – jak przygotować pliki dla drukarni?

Podczas przygotowywania projektów materiałów reklamowych dla swojego biznesu, musisz stworzyć dobry projekt, który będzie: przejrzysty, zgodny z identyfikacją wizualną marki oraz przygotowany do wydruku. Zadbaj przede wszystkim o zgodność plików źródłowych z wytycznymi firmy, która zajmie się wydrukiem. Tylko wtedy będziesz mieć pewność, że wydruk przebiegnie prawidłowo, bez poprawek i zbędnych opóźnień. Zobacz poradnik i dowiedz się, jak przygotować pliki projektowe do wydruku w drukarni.

Przygotowanie plików do wydruku – co to znaczy?

W praktyce przygotowywaniem plików z materiałami reklamowymi do wydruku zajmuje się grafik komputerowy. Jeśli nie masz doświadczenia w tworzeniu projektów graficznych i brakuje Ci dostępu do profesjonalnego oprogramowania, wtedy musisz skorzystać z pomocy specjalistów.

Pliki przygotowane do wydruku to takie, w których zostały uwzględnione: marginesy, spady, nadrukowania farb, profil kolorów oraz linie cięcia lub zgięć.

Jeśli wydrukiem materiałów reklamowych zajmuje się drukarnia online, koniecznie pobierz wcześniej gotowe makiety projektowe. W ten sposób ułatwisz grafikowi pracę. W jaki sposób? Projektant nie będzie ręcznie ustawiać wszystkich parametrów drukarskich wymaganych przez drukarnię.

W jakim formacie dostarczyć pliki do wydruku do drukarni?

Prawidłowe przygotowanie projektów materiałów marketingowych do wydruku to podstawa. Jeśli nie dostarczysz do drukarni od plików w odpowiednim formacie i uwzględniających najważniejsze parametry drukarskie – projekt nie zostanie zrealizowany.

Optymalny format plików do wydruku to przede wszystkim PDF z zachowaniem profilu kolorów i spadów drukarskich. Alternatywnie możesz dostarczyć do drukarni pliki projektowe np. CDR (Corel Draw) lub AI (Adobe Illustrator). Eksperci w drukarni internetowej bez problemu poradzą sobie z otwarciem takich plików i przesłaniem do maszyn drukarskich.

Materiały reklamowe do wydruku – jaki profil kolorów wybrać?

Jeśli zamierzasz wydrukować swoje materiały marketingowe w drukarni online, koniecznie na etapie projektowania uwzględnij odpowiednią kolorystykę. Nie chodzi tylko o dopasowanie barw zgodnie z identyfikacją wizualną przedsiębiorstwa.

Każdy grafik powinien wiedzieć, że kluczowe jest ustawienie odpowiedniej palety i profilu kolorów. Projekty przeznaczone do wydruku powinny być stworzone w kolorystyce CMYK lub opcjonalnie w systemie RAL – dzięki temu kolorystyka widoczna na ekranie jest powielona na wydruku.

Dlaczego prawidłowe przygotowanie plików do wydruku jest ważne? Podsumowanie

Decydując się na wydruk swoich ulotek, wizytówek, bannerów czy plakatów wielkoformatowych zawsze musisz zadbać o stworzenie projektu zgodnie z wytycznymi wybranej drukarni internetowej. W przeciwnym razie firma może odmówić realizacji wydruku projektu lub gotowy produkt nie będzie taki, jak w założeniach projektowych.

A zatem odpowiedzialność za stworzenie plików przygotowanych do wydruku zawsze spoczywa na grafiku lub osobie odpowiedzialnej za tworzenie projektów materiałów reklamowych.

 

Komentarze:

Comments

comments