10 proc. całego ruchu WP ma być jeszcze w tym roku z odsłon mobile

Łukasz Kłosowski

26-03-2012
10 proc. całego ruchu WP ma być jeszcze w tym roku z odsłon mobile

W tym roku oglądalność serwisów na komórkach Wirtualnej Polski ma się co najmniej podwoić do około 200 mln odsłon i stanowić na koniec roku około 10 proc. wszystkich odsłon portalu.

– Zrezygnowaliśmy z walki w obszarze porównywarek cenowych. Zamiast tego szukamy nowych pomysłów i planujemy mocniejsze wejście w obszar e-commerce. Pracujemy też nad niszowym serwisem w obszarze nowych technologii. Jest tu parę niezagospodarowanych jeszcze obszarów – mów DGP Grzegorz Tomasiak, prezes Wirtualnej Polski.

Nową strategię wyróżnia coś jeszcze: każdy nowy serwis ma od razu wersję mobilną. W taki sposób WP chce utrzymać przewagę nad Onetem w liczbie odsłon swoich stron na telefonach komórkowych i zbliżyć się do lidera rynku w liczbie użytkowników.

Na razie WP udało się wyjść na prowadzenie – w styczniu odnotowała większą liczbę odsłon swoich mobilnych serwisów (więcej na ten temat w badaniach GoMobi.pl). – Wstrzeliliśmy się z naszymi produktami mobilnymi w odpowiednim czasie – mówi Grzegorz Tomasiak, dodając, że wersje komórkowe ma już większość serwisów portalu, a oprócz tego treści dostępne są za pośrednictwem w sumie 17 aplikacji.

– W kanale mobilnym z jednej strony rozwijają się wersje przeglądarkowe, z drugiej – aplikacje. Które zwyciężą, trudno dziś powiedzieć. Dlatego obstawiamy na razie oba kanały – tłumaczy.

Komentarze:

Comments

comments