13% internautów płaci smartwatch’ami

Łukasz Kłosowski

20-12-2018
13% internautów płaci smartwatch’ami

13% internautów deklaruje, że zdarza im się dokonywać płatności smartwatch’ami – wynika z raportu “Płatności cyfrowe 2018”, gdzie po raz pierwszy udało się zbadać, ile osób korzysta z tego instrumentu płatniczego w Polsce.

Na polskim rynku jest dostępny Apple Pay powiązany z zegarkami Apple Watch, system Google Pay powiązany z zegarkami kilku producentów, które go wspierają, a także od tego roku Garmin Pay i Fitbit Pay. Jako pierwszy Garmin Pay i Fitbit Pay wprowadził Santander Polska. W chwili obecnej na polskim rynku płatności Garmin Pay dostępne są także w PKO Bank Polski i Nest Bank. W grudniu Getin Bank podał, że także u nich.

Najczęściej płatność smartwatch’em zadeklarowały osoby poniżej 18 roku życia (36%) oraz osoby między 45-54 rokiem życia (24%). Osoby te pochodzą z miast powyżej 500 tys. mieszkańców (22%) oraz z miast 100-200 tys. mieszkańców (27%).

Konsumenci deklarują, że zdarzyło im się zapłacić w ten sposób w ostatnim czasie między 2 a 5 razy. Bez znaczenia na porę dnia (40%) oraz w ciągu dnia (29%) – w takich okolicznościach Polacy najczęściej deklarują płatności smartwatch’ami.

W raporcie “Płatności cyfrowe 2018” udało się także zbadać, jakie kategorie produktów konsumenci kupują w ten sposób. Na pierwszym miejscu z wynikiem 13% jest szeroko pojęte kultura – książki, płyty, filmy, czy to w formie fizycznej czy cyfrowej. Na drugiem miejscu ex aequo jest sprzęt elektroniczny oraz biżuteria (11%). Zegarkami równie chętnie konsumenci płacą także za artykuły wyposażenia domu, za bilety do kina, na koncert, do teatru, za artykuły dziecięce, chemię gospodarczą, czy za części samochodowe.

Trend płacących zegarków to największy trend w płatnościach tego roku w Polsce. Ale to nie koniec – niebawem pojawią się inne urządzenia ubieralne na rynku, jak płacące pierścienie, opaski fitness, rękawiczki, a nawet biżuteria. Z badania “Płatności cyfrowe 2018” wynika, że 26% osób jest zainteresowana wprowadzeniem tego typu urządzeń do obiegu i równie tyle nie ma zdania na ten temat. 47% osób jest przeciw.

Raport “Płatności cyfrowe 2018” powstał na podstawie badania rynkowego zrealizowanego metodą CAWI (Computer-Assisted Web Interview) przy pomocy elektronicznych ankiet responsywnych emitowanych na stronach WWW oraz w wysyłce mailowej. Zebrano opinie 1863 internautów. Dane zbierane były w dniach 20 listopada – 25 listopada 2018 roku.

Raport jest do pobrania pod linkiem:  https://eizba.pl/wp-content/uploads/2018/12/Platnosci_Cyfrowe_2018.pdf

 

Komentarze:

Comments

comments