16,04 mln klientów w T-Mobile na koniec 2012 roku

Łukasz Kłosowski

28-02-2013
16,04 mln klientów w T-Mobile na koniec 2012 roku

Polska Telefonia Cyfrowa (PTC) na koniec 2012 roku obsługiwała 16,04 mln klientów. Wzrost bazy klientów w całym roku wyniósł 1,879 mln.

Gigantyczny wzrost bazy klientów w T-Mobile wiąże się z nową metodologią liczenia, jaką zaczął stosować ten operator. T-Mobile przyjął zasadę, że aktywna karta to taka, która w ciągu ostatnich 12 miesięcy była przynajmniej raz zalogowana do sieci, a klient odebrał przynajmniej jedną wiadomość SMS. W ten sposób do aktywnej bazy automatycznie są zaliczane również karty, które zostały użyte jednorazowo i od wielu miesięcy są faktycznie nieaktywne. Podobnej metodologii nie przyjęli pozostali operatorzy.

Na koniec grudnia 2011 roku PTC miała 14,161 mln klientów i wobec 13,259 mln rok wcześniej, czyli o 6,8 proc. więcej.

– Miniony rok był bardzo dobry dla PTC. Pozyskaliśmy ponad 9 razy więcej nowych abonentów, rozpoczęliśmy rewolucję w mobilnych płatnościach wprowadzając usługę MyWallet. Inwestujemy w przyszłość budując najnowocześniejszą sieć, która działa już na 40 proc powierzchni kraju – mówi Miroslav Rakowski, prezes Polskiej Telefonii Cyfrowej.

218 tys. nowych użytkowników uzyskała w T-Mobile oferta mobilnego dostępu do internetu. Oznacza to wzrost o 28,9 proc. w porównaniu do 2011 roku.

W czwartym kwartale PTC wypracowała przychody na poziomie 1,751 mld złotych. Natomiast w całym 2012 roku przychody wyniosły 7,023 mld złotych i były niższe o 1,9 proc. w porównaniu do 2011 roku.

W 2012 roku EBITDA PTC wyniosła 2,454 mld złotych, w samych czwartym kwartale EBIDTA osiągnęła wartość 661 mln złotych i była to wartość zbliżona do poprzedniego kwartału. W całym 2012 roku PTC wypracowała marżę EBIDTA na poziomie 34,9 proc.

 

Komentarze:

Comments

comments