20 proc. użytkowników mediów mobilnych w Polsce jest zainteresowana produktami motoryzacyjnymi

Łukasz Kłosowski

30-11-2011
20 proc. użytkowników mediów mobilnych w Polsce jest zainteresowana produktami motoryzacyjnymi

Te 20 proc. to w 77 procentach mężczyźni i 23 procentach kobiety (13 proc. w 2010 r.) – wynika z badania Orange Exposure 2011.

15 proc. z nich ma 16-24 lat (37 proc. w porównaniu do zeszłorocznego badania), 46 proc. – 25-34 lat (27 proc. w 2010 r.), 33 proc. – 35-49 lat (28 proc. w 2010 r.), 6 proc. – 50-65 lat (7 proc. w 2010 r.). Poziom wykształcenia wyższy od licencjatu w tej kategorii wynosi 32 proc.

Nie używają aplikacji mobilnych

80 proc. użytkowników zainteresowanych produktami motoryzacyjnymi uzyskuje dostęp do internetu mobilnego za pośrednictwem przeglądarki niż aplikacji mobilnej. W zeszłym roku 66 proc. z nich posługiwało się przeglądarką. Średnia wszystkich użytkowników mediów mobilnych (nie tylko z tej kategorii) w Polsce według Orange Exposure 2011 wyniosła tu 70 proc.

71 proc. osób zainteresewanych motoryzacją zasięga dokładnych informacji o nowych produktach telekomunikacyjnych zanim zdecyduje się na ich zakup (w porównaniu z 65 proc. w 2010 r. i średnią za 2011 r. wynoszącą 68 proc.).

53 proc. tych użytkowników jest zainteresowanych kuponami promocyjnymi na produkty lub bilety na imprezy (w porównaniu z 50 proc. w 2010 r. i średnią za 2011 r. wynoszącą 45 proc.). 47 proc. jest zainteresowanych otrzymywaniem informacji o promocjach specjalnych (w porównaniu z 44 proc. w 2010 r. i średnią 38 proc.).

45 proc. jest zainteresowanych informacjami związanymi z konkretnym miejscem lub produktem oraz otrzymywaniem informacji za pośrednictwem technologii Bluetooth (w porównaniu ze średnią 34 proc.).

43 proc. jest zainteresowanych informacjami lokalnymi wysyłanymi przez reklamodawcę w formie testu (w porównaniu ze średnią 34 proc.). 40 proc. jest zainteresowanych grami sponsorowanymi, które można pobierać bezpłatnie (w porównaniu ze średnią 30 proc.).

Badania Orange Exposure mają pomóc firmom w lepszym zrozumieniu zwyczajów i potrzeb użytkowników mediów mobilnych oraz skuteczniejszym dotarciu do nich, a także znalezieniu najlepszej kombinacji mediów cyfrowych i mobilnych dla planowanych kampanii marek i produktów. Ogólne badanie za 2011 rok znajduje się w tym miejscu.

Komentarze:

Comments

comments