W 2017 roku wydatki na mobile stanowiły 22,6% wydatków na reklamę w internecie

Łukasz Kłosowski

27-04-2018
W 2017 roku wydatki na mobile stanowiły 22,6% wydatków na reklamę w internecie

W roku 2017 wydatki na reklamę online wyniosły prawie 4 mld zł, o 337 mln zł więcej niż rok wcześniej. Przełożyło się to na dynamikę wzrostu na poziomie 9% – podało IAB.

W roku 2017 reklama cyfrowa w Polsce osiągnęła wartość 3,96 mld zł, co oznacza wzrost o 9,3% w stosunku do roku wcześniejszego. 22,6% tej kwoty stanowiły wydatki na mobile. 894,96 mln zł – tyle wydano na mobile w Polsce w 2017 toku. Według IAB AdEx wydatki na mobile zwiększyły się w 2017 roku o 5%, w porównaniu do roku poprzedniego.

– Choć zaobserwowana w badaniu dynamika reklamy mobile spowolniła, udział tego kanału w rynku online wynosi 23%, co jest zgodne z trendem obserwowanym na dojrzałych rynkach zachodnich – komentuje Ewa Szczęsna-Maliszewska, manager PwC, które realizuje badanie dla IAB.

Jak czytać infografikę?

W badaniu IAB AdEx mobile i social media są raportowane jako rozłączne, oddzielne kategorie. Jest to “klasyfikacja dodatkowa”, co jest opisane na infografice.

“Klasyfikacja podstawowa” to: display, SEM, ogłoszenia i e-mail. IAB, wyjaśniając jak należy czytać infografikę podaje, że to kwestia definicji i na poziomie globalnym tak te dane są raportowane (wyjątkiem w Polsce jest e-mail, który zwykle nie jest uwzględniony w AdEx, a w europejskiej edycji badania z polskich danych jest nawet odejmowany). Te dane sumują się do 100% rynku.

Te 100% rynku uwzględniają formaty reklamowe takie jak: wideo, mobile, programmatic, social media, formaty efektywnościowe, rich media, targetowanie behawioralne, reklama natywna itp.

Co bardzo ważne i należy podkreślić reklama mobilna w badaniu IAB AdEx nie uwzględnia wydatków na reklamę w aplikacjach mobilnych oraz wydatków na formaty mobilne typu push.

Komentarze:

Comments

comments