8,5 mld zł dobrobytu społecznego dzięki sprzedaży Polkomtela

Łukasz Kłosowski

11-10-2011
8,5 mld zł dobrobytu społecznego dzięki sprzedaży Polkomtela

Eksperci Audytela wskazują, że efektem zmian właścicielskich w Polkomtelu będzie większa konkurencyjność usług i dalsze obniżenie cen, szczególnie mobilnego internetu.

– Konwergencja usług internetowych i telewizyjnych staje się faktem. W obszarze konwergencji usług mobilnych z telewizją, pomimo falstartu samej telewizji mobilnej (DVB-H), potencjał synergii jest ogromny, a jego uwolnienie to kwestia czasu – uważa Emil Konarzewski, Partner Zarządzający w firmie Audytel, która przygotowała analizę wpływu sprzedaży Polkomtela na społeczny dobrobyt.

– W przypadku przejęcia Polkomtela przez grupę Polsatu pierwszą korzyścią dla konsumentów będzie zapewne dostęp do pakietu usług, z powodzeniem stosowanego na innych rynkach (np. telewizja, internet i telefon). Według naszych analiz, korzyści dla konsumentów, związane z takimi rozwiązaniami, mogą sięgnąć 6,35 mld zł w okresie 5 lat, natomiast łączny bilans dobrobytu społecznego (suma kosztów i korzyści wszystkich uczestników rynku) wyniesie 8,5 mld zł – mówi Konarzewski.

Przejęcie Polkomtela przez grupę Polsatu jest korzystne dla rynku, gdyż może przyspieszyć wzrost zarówno rynku internetu mobilnego, jak i płatnej telewizji, dzięki rozszerzeniu oferty usługowej i pakietyzacji usług. – Pakietyzacja usług powoduje obniżenie efektywnej ceny danej usługi i daje tym samym impuls do większej konsumpcji (jeżeli minuta rozmowy kosztuje taniej, to więcej dzwonimy) – jest więc korzystna i dla konsumenta (bo taniej) i dla usługodawcy, gdyż zwiększa jego przychody – czytamy w raporcie.

Komentarze:

Comments

comments