Akcja marketing SMS Policji na Wszystkich Świętych

Łukasz Kłosowski

28-10-2011
Akcja marketing SMS Policji na Wszystkich Świętych

Kilka milionów abonentów sieci Plus otrzyma w pierwszy dzień policyjnych działań “Znicz” SMS-a z przestrogą.

W ramach akcji użytkownicy dostaną SMS-a następującej treści: “Jesteś niewidoczny na drodze? załóż odblask! Zadbaj o bezpieczeństwo swoje i innych”. To kolejny etap kampanii społecznej, którą od maja prowadzi Komenda Wojewódzka Policji z siedzibą w Radomiu oraz operator sieci Plus.

fot. kwp.radom.pl

Światła mijania oświetlają drogę najwyżej na 40-50 metrów. – Kierowca ma szansę zauważyć pieszego lub rowerzystę, ubranego na ciemno i bez żadnych odblasków najwyżej na 20-30 metrów przed maską samochodu. Jeśli samochód jedzie z prędkością 100 km/h pokona ten dystans w sekundę i w tym czasie nie zdąży nawet rozpocząć hamowania – przypominają radomscy policjanci.

Elementy odblaskowe na nieoświetlonej drodze pozwalają zauważyć rowerzystę czy pieszego w światłach mijania samochodu już z odległości 150 metrów. Użycie odblasków, dzięki powstaniu efektu refleksów, zwiększa widoczność rowerzysty czy pieszego w przypadku świateł długich – nawet z odległości jednego kilometra.

Do tej pory przestrogi w ramach kampanii “Jedziesz? Nie klikaj!” dotyczyły bezpiecznej jazdy samochodami. Policjanci z mazowieckiej drogówki oraz przedstawiciele operatora przekonywali, że pisanie SMS-a w trakcie prowadzenia pojazdu może doprowadzić do tragedii.

Komentarze:

Comments

comments