Akcja #PijCydr i #JedzJabłka znacząco wpłynęła na zachowania konsumentów

Łukasz Kłosowski

14-08-2014
Akcja #PijCydr i #JedzJabłka znacząco wpłynęła na zachowania konsumentów

Na listach zakupów  Listonic widać wzrost zainteresowania jabłkami i cydrem. Purchase Intention Impact – wskaźnik wpływu kampanii mediowej na intencje zakupowe wśród klientów – znacznie wzrósł.

Listonic podaje, że w pierwszym tygodniu akcji zanotowano wzrost o 7 proc. do średniej sprzedaży jabłek z ostatnich 4 tygodni (zdjęcie powyżej). W drugim tygodniu osiągnął on już 11 proc.

Jeszcze lepiej wyglądają statystyki sprzedaży cydru. W pierwszym tygodniu zainteresowanie tym napojem wzrosło o 52 proc., natomiast w drugim o 136 proc. w porównaniu do wcześniejszego okresu.

– Różnice w wzroście zainteresowania pomiędzy jabłkami a cydrem można tłumaczyć różnicą w ilości kupowanych jabłek i cydrów. Jabłka jemy 17 razy częściej niż pijemy cydr dlatego wzrost spożycia owocu jest mniej widoczny. Dodatkowo zdecydowanie łatwiej przekonać do spożycia nowego ciekawego alkoholu niż do większego spożycia wszystkim znanego owocu, szczególnie w okresie gdy dostępne jest wiele rodzajów sezonowych owoców – podaje Listonic.

Akcja #PijCydr i #JedzJabłka rozpoczęła się 30 lipca, po wprowadzeniu embarga przez Rosję. Kulminacyjnym momentem był 31 lipca, kiedy według Brand24 kontakt z akcją w sieci i social media miało prawie 3 miliony osób.

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments