Bilety PKP Intercity nie trzeba już drukować. Można je pokazać konduktorowi na smartfonie lub tablecie

Łukasz Kłosowski

17-04-2012
Bilety PKP Intercity nie trzeba już drukować. Można je pokazać konduktorowi na smartfonie lub tablecie

Od 15 kwietnia br. podróżujący z PKP Intercity mogą kupować bilety przez dowolne przenośne urządzenie mające dostęp do sieci internetowej, bez konieczności drukowania blankietu biletowego.

Wcześniej w PKP Intercity trzeba było drukować bilet kupiony w systemie sprzedaży internetowej e-IC, aby okazać go podczas kontroli w pociągu. Dla kupujących oznaczało to konieczność korzystania z komputera i drukarki. Teraz wystarczającym dowodem zakupu biletu jest QR kod na ekranie smartfona, komputera lub tabletu.

– Udostępnienie takiej możliwości pasażerom to efekt wdrażania strategii mającej na celu dopasowanie się do wymogów rynku i klientów. Wzrost liczby użytkowników urządzeń mobilnych – tabletów i smartfonów – jest dynamiczny i liczymy, że ta usługa spotka się z dużym zainteresowaniem pasażerów. Poza tym, poprzez wprowadzanie tego typu usług, stajemy się bardziej ekologiczni – mówi Janusz Malinowski, prezes PKP Intercity.

Elektroniczne bilety PKP Intercity kupuje się przez internetową sprzedaż biletów e-IC, a następnie zapisuje się w postaci pliku PDF w urządzeniu. Urządzenie musi mieć możliwość wyświetlanie obrazów o rozmiarze co najmniej 25 na 25 mm. W ten sposób osoba dokonująca kontroli biletu będzie mogła zeskanować QR kod znajdujący się na internetowym bilecie i stwierdzić jego ważność.

W chwili obecnej w internetowym systemie sprzedaży PKP Intercity, na stronie www.intercity.pl można kupić bilety na wszystkie połączenia krajowe. Już wkrótce PKP Intercity udostępni bilety na trasy międzynarodowe oraz uruchomi możliwość ich zakupu za pomocą telefonu komórkowego lub urządzenia mobilnego.

Komentarze:

Comments

comments