“Biznes w świecie mobile” – recenzja książki oraz konkurs

“Biznes w świecie mobile” – recenzja książki oraz konkurs

W sklepach jest już ponad 5 milionów aplikacji, każdy nowy system wymusza nowe funkcjonalności. Sprzęt ma coraz większą moc obliczeniową pozwalając na zastosowanie AR, VR i innych nowinek w mobile. Jednym słowem konkurencja w branży wymusza myślenie o tym, jak robić biznes w świecie mobile. Na te wyzwanie chcą odpowiedzieć Małgorzata Rycharska, Noemi GryczkoSylwia Żółkiewska, publikując książkę o tym jak robić “Biznes w świecie mobile”.

Książka, w 10 rozdziałach przeprowadzi nas przez następujące zagadnienia:

1. Jak działa rynek mobilny i jakie są uwarunkowania mobilnego ekranu?

2. Projektowanie aplikacji mobilnej od pomysłu, przez persony, epiki, historie użytkownika etc. 

3. Modele biznesowe w jakich można sprzedawać aplikacje mobilne.

4. Ile kosztuje stworzenie aplikacji mobilnej oraz jakie są technologiczne uwarunkowania hybryd i aplikacji natywnych.

5. Wreszcie jak aplikacje opublikować, promować i jak nią zarządzać.

“Biznes w świecie mobile” nie skupia się na aspektach technicznych. Znajdziemy tam nawet rozdział, który pokazuje jak można stworzyć aplikację mobilną bez programowania, z użyciem prostych generatorów. 

Książka dla programistów i nie-programistów

Książka może być ciekawym przewodnikiem dla programistów w zakresie tego jakie aspekty poza programowaniem są istotne w procesie tworzenia aplikacji mobilnej. Dla nie-programistów książka jest napisana przystępnym językiem i nie zniechęci osób początkujących w branży IT. Autorki nie operują specjalistycznym językiem, a wszystkie pojęcia techniczne są szczegółowo wyjaśnione. Podręcznik “Biznes w świecie mobile” jest napisany przez osoby zajmujące się na co dzień aplikacjami mobilnymi, ale szczególnie w obszarze designu, edukacji, kultury i grafiki. 

Dobra książka biznesowa

Książka zwraca uwagę na aspekty biznesowe aplikacji. Przeczytanie jej może oszczędzić czytelnikowi nieco wysiłku w próbach zrobienia aplikacji, która nie tylko działa, ale także przynosi zyski. Ciekawym rozdziałem jest omówienie jak zrobić aplikacje, nie będąc programistą. Docenić trzeba też strukturę, która może zwrócić uwagę czytelnika na wszystkie aspekty od założeń biznesowych, przez prototypowania, aż do utrzymania aplikacji. Autorki analizują też plusy i minusy różnych rozwiązań – na przykład aplikacji natywnych i hybrydowych. 

Czego w książce zabrakło?

Przykładów! Książka jest niewielka (138 stron), a omawia całe spektrum procesu tworzenia aplikacji mobilnej. Stąd autorki dokładnie opisują proces, ale nie znajdziemy tam szczegółowo omówionych przykładów (case studies), np. w procesie designu. 

Dobrym rozwinięciem jej treści byłyby przejście całej ścieżki rozwoju na przykładzie jednej lub kilku aplikacji. Czytając miałem bowiem wrażenie jakbym czytał dobry podręcznik akademicki. Autorki dobrze ustrukturyzowały moją wiedzę o aplikacjach mobilnych, ale trudno zapamiętać konkretne historie, które oddziaływałyby na wyobraźnie czytelnika. Plusem książki są liczne przypisy, które szczególnie w wersji e-bookowej łatwo przenoszą nas do linków zaproponowanych przez autorki

Czy warto przeczytać książkę?

Autorki są praktykami, nie programistami. Mają szeroką wiedzę szczególnie w zakresie designu i biznesowych aspektów tworzenia aplikacji mobilnych. Napisały czytelny i przejrzysty poradnik opisujący poszczególne fazy projektowania aplikacji od pomysłu do otrzymania aplikacji. “Biznes w świecie mobile” to podręcznik, który może mieć na półce każdy, kto planuje stworzyć aplikację mobilną – dla siebie, dla swojego biznesu lub dlatego, że zajmuje się aplikacjami mobilnymi na co dzień. 

Plusy

– kompleksowy poradnik na temat rynku mobile;

– krótka i czytelna forma;

– jest kilka elementów praktycznych, jak to ile może kosztować aplikacja mobilna, czy przyczyn dla wyboru danej technologii;

– dużo przypisów, gdzie znajdziesz dodatkowe informacje.

Minusy

– brakuje przykładów na bazie konkretnych aplikacji;

– dobrym uzupełnieniem byłyby szablony gotowe do użycia: briefy, wyceny, specyfikacje etc. 

I na koniec, konkurs dla czytelników GoMobi.pl

Mamy dla Was 3 egzemplarze książki. Pytanie. Co najbardziej interesuje Was w świecie mobile? Uzasadnienia piszcie na adres krzysztof.wojewodzic@gomobi.pl

Konkurs trwa do wtorku 4 grudnia do końca dnia. Zwycięzcy zostaną poinformowani drogą mailową oraz zostaną ogłoszeni na stronie.

 

Komentarze:

Comments

comments