Blue City jako pierwsze w Warszawie CH startuje z beaconami

Łukasz Kłosowski

06-07-2015
Blue City jako pierwsze w Warszawie CH startuje z beaconami

Od lipca warszawskie centrum handlowe Blue City rozpoczyna innowacyjny program angażowania klientów w spersonalizowany proces zakupowy za pomocą technologii bluetooth low energy – BLE. Za implementację technologii odpowiada poznański startup Qpony, którego mobilna aplikacja będzie wykorzystywana jako platforma komunikacji.

Qpony zamontowały w Blue City ponad 120 nadajników Q-Beacon, a liczba ta może się zwiększać w miarę wzrostu liczby klientów odwiedzających galerię z aplikacją Qpony.

– Nie jest sztuką zamontowanie setek nadajników do mierzenia ruchu w galerii handlowej. Najważniejsze to wyciągnięcie wniosków z zebranych danych i wykorzystanie ich w celu wsparcia sprzedaży. Końcowy efekt inwestycji zawsze jest dla nas kluczowy, dlatego staramy się dynamicznie kreować scenariusze, na bieżąco wykorzystując zebrane informacje w celu realizacji celów galerii i najemców – mówi Marcin Lenkiewicz, dyrektor sprzedaży Qpony.

W mobilnej aplikacji Qpony (działającej na smartfonach z systemem operacyjnym Android, iOS oraz Windows Phone), która w samej Warszawie ma ok. 200 tys. użytkowników miesięcznie, dostępny będzie specjalny dedykowany folder centrum handlowego Blue City. Użytkownicy znajdą w nim najnowsze zniżki oraz promocje z oferty galerii.

Dodatkowo podczas zakupów w centrum handlowym klienci posiadający aplikację i włączony moduł bluetooth w smartfonie, będą otrzymywać powiadomienia zachęcające do zapoznania się ze szczególnie atrakcyjnymi rabatami.

– Będziemy mierzyć zarówno ilość wysłanych komunikatów, jak i ich otwieralność, w zestawieniu z liczbą odwiedzin w miejscu sprzedaży – mówi Renata Narożyńska, odpowiedzialna za analizę danych w Qpony. – Tak szeroki kontekst, docelowo umożliwi personalizowanie powiadomień oraz ofert dla klientów galerii, co zawsze pozytywnie wpływa na konwersję – dodaje.

Jest to pierwsze wdrożenie, które tak kompleksowo podchodzi do zastosowania technologii BLE w centrum handlowym w Warszawie.

Komentarze:

Comments

comments