Co piąty internauta posiada smartfona

Łukasz Kłosowski

14-08-2012
Co piąty internauta posiada smartfona

Z raportu “Mobilny konsument w świecie mobilnego internetu” – przygotowanego przez Interaktywny Instytut Badań Rynkowych (IIBR) – wynika, że już co piąty internauta posiada telefon typu smartfon, za pomocą którego łączy się z siecią, komunikuje ze znajomymi czy korzysta z nawigacji GPS.

Ponad połowa badanych (59 proc.) wykorzystuje je do łączenia się z siecią co najmniej kilka razy w tygodniu. W zestawieniu z wynikami uzyskanymi wśród użytkowników tradycyjnych telefonów komórkowych widać w tym zakresie wyraźną różnicę – posiadacze tradycyjnych słuchawek znacznie rzadziej wykorzystują je do surfowania po internecie.

Obecnie smartfony najczęściej służą użytkownikom do komunikacji (za pomocą poczty email lub serwisów społecznościowych) oraz korzystania z nawigacji GPS. Często wykorzystywane są także do konsumowania mediów. Około połowa internautów czyta za pomocą smartfonów gazety (50 proc.), słucha radia (47 proc.) i ogląda filmy (42 proc.).

– Coraz szerszy dostęp do nowoczesnych urządzeń takich jak smartfony czy tablety niewątpliwie stopniowo zmienia polskiego konsumenta. Korzystanie z internetu przestaje być kojarzone ze stacjonarności, a sieć przenika do codziennego życia. Swoboda czerpania informacji, dostępnej w każdej chwili, pociąga za sobą daleko idące skutki. Konsument może np. w łatwy sposób znaleźć lokalizację interesującego go sklepu, ale i bez trudu porównać jego asortyment z ofertą konkurencji. Wzmocnieniu ulega także opiniotwórczość sieci. Użytkownicy w jeszcze wygodniejszy sposób wymieniają się poglądami zarówno na temat codziennych wydarzeń czy polityki, jak i dostępnych na rynku produktów czy usług – mówi Janusz Sielicki, dyrektor ds. badań w IIBR.

Już dzisiaj można zauważyć początek tego procesu. Co trzeci posiadacz smartfona używa go do elektronicznej bankowości (35 proc.), co piąty – do zakupów (21 proc.), dokonywania różnego rodzaju opłat (20 proc.) czy kupowania elektronicznej muzyki (19 proc.). Rzeczywistość, w której w dowolnym momencie i miejscu, jednym kliknięciem mamy dostęp do niemal każdego sklepu, banku czy usługodawcy na świecie powoli staje się faktem.

Badanie przeprowadzono w czerwcu tego roku.

Komentarze:

Comments

comments