Czy wprowadzony kilka dni temu RCS to zabójca SMS-ów?

Maja Wiśniewska

13-05-2020
Czy wprowadzony kilka dni temu RCS to zabójca SMS-ów?

Kilka dni temu Google bez zapowiedzi i po cichu uruchomił w Polsce nowy standard komunikacji mobilnej RCS. Media już nazwały go “zabójcą SMS-ów”, “końcem SMS-ów” lub czasem łagodniej “następcą SMS-ów”.

O wejściu do Polski nowego standardu komunikacji mobilnej RCS (Rich Communication Services) mówiło się od kilku lat. Jako firma zajmująca się marketingiem mobilnym wyglądaliśmy go z niecierpliwością. Nigdy jednak nie był on zagrożeniem dla tradycyjnego SMS-a, a raczej rozwinięciem jego możliwości. Tak było także w trakcie pojawienia się wiadomości graficznych MMS.

Więcej na temat RCS: https://gomobi.pl/tag/rcs/

Sam Google, który wdraża to rozwiązanie dba jednocześnie, by dla użytkownika końcowego przypominało upgrade narzędzia, które już ma, a nie zainstalowanie czegoś nowego. Na razie RCS dostępne jest tylko na smartfonach z systemem Android 10 (czyli na co dziesiątym telefonie na świecie) w aplikacji Google Messages.

Giganta wciąż czekają negocjacje z producentami telefonów i operatorami, aby uczynić tę funkcję natywną technologią dla wszystkich smartfonów. Zapewne szybciej rozwiąże je wprowadzenie standardu 5G, którego częścią jest m.in. RCS.

Z tego powodu RCS mimo wejścia do Polski wciąż nie jest dostępny dla masowych wysyłek A2P (Application To Person) marketingowych. Czyli takich, jakim zajmujemy się w SMSAPI. Tymczasem to właśnie biznes najbardziej wyczekuje upowszechnienia się tego standardu.

SMSAPI i cała grupa LINK Mobility współpracuje z Google przy rozwijaniu funkcjonalności SMS-ów. Dzięki temu już dziś bylibyśmy w stanie wdrożyć RCS dla naszych klientów, jako rozszerzenie obecnych funkcji wysyłania wiadomości masowych i powiadomień SMS. Sami jesteśmy ciekawi, jakie kreatywne kampanie mobilne stworzą marketerzy, gdy wraz z wiadomością tekstową korzystać będą mogli z naklejek, dźwięków, wideo czy lokalizacji. Zachowując przy tym główną cechę SMS-a czyli skuteczność dotarcia.

Autor

Maja Wiśniewska, PR & Content Marketing Manager w SMSAPI

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments