Dwa razy większy ruch w internecie mobilnym

Łukasz Kłosowski

13-01-2014
Dwa razy większy ruch w internecie mobilnym

Przez ostatni rok ponad dwukrotnie wzrósł ruch z przeglądarek mobilnych w polskiej sieci – wynika z badania przeprowadzonego przez Gemiusa.

W grudniu 2012 roku ruch z urządzeń mobilnych utrzymywał się na poziomie 4 proc., podczas gdy na zakończenie 2013 roku wyniósł już 9 proc.

Najbardziej popularne dla posiadaczy smartfonów i tabletów są przeglądarki mobilne oparte na silniku WebKit (6 proc. udziału w ruchu internetowym) ‒ w tym głównie Safari Mobile. Popularnością cieszy się również Chrome Mobile (1 proc.) i Opera Mini (1 proc.).

W ujęciu rocznym największy, bo niemal dziesięciokrotny wzrost zanotował Chrome Mobile. Przez rok udział tej przeglądarki w ruchu internetowym zwiększył się z 0,2 proc. do 1,3 proc. Natomiast największy spadek odnotowała Nokia Browser. W porównaniu rocznym ruch w polskiej sieci wykonywany z przeglądarki Nokii spadł o połowę (z 0,2 proc do 0,1 proc.).

 

Komentarze:

Comments

comments