Dziennikowi na iPada "The Daily" daleko do rentowności

Łukasz Kłosowski

30-09-2011
Dziennikowi na iPada "The Daily" daleko do rentowności

“The Daily” – gazeta przeznaczona wyłącznie na iPada – ma 120 tys. czytelników tygodniowo. Nie jest to nawet jedna czwarta odbiorców potrzebnych, by przedsięwzięcie było rentowne – czytamy na portalu plasa.info.

“The Daily” zostało wprowadzone na rynek 8 miesięcy temu. Określone mianem gazety przyszłości posiada własną redakcję tworzącą treści wyłącznie na potrzeby iPadowej publikacji (artykuły nie ukazują się w druku ani w internecie). W maju tego roku padły pierwsze liczby pozwalające określić popyt na ostatnią usługę News Corporation Ruperta Murdocha. Kwartał później widać, że wydawca nadal nie ma powodów do zadowolenia.

Oficjalny komunikat dotyczący 120 tys. czytelników tygodniowo nie wyszczególnia jeszcze, ilu z nich płaci za dostęp do treści. Aplikacja oferuje bowiem darmowy, dwutygodniowy dostęp do treści. Wspomniana liczba to tygodniowi tzw. unikalni użytkownicy publikacji, bez informacji czy są oni subskrybentami “The Daily” czy też nie.

Do końca czerwca publikacja pobrana była ponad milion razy.

Cena dostępu do treści publikacji wynosi 99 centów za tygodniowy dostęp (5 wydań) lub 40 dolarów za rok. Reklamodawcy muszą płacić 100 dolarów za każde tysiąc odsłon swojej reklamy na stronach “The Daily”.

klos/plasa.info

Komentarze:

Comments

comments