Ferratum Oyj: Grupa Ferratum uruchamia ofertę dla MŚP w Polsce

Ferratum Oyj: Grupa Ferratum uruchamia ofertę dla MŚP w Polsce

Ferratum Oyj informuje o uruchomieniu usług finansowych dla małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) w Polsce poprzez wprowadzenie na rynek swojej marki biznesowej, Ferratum Business.

W sferze produktowej, Ferratum Business rozpoczyna działalność w Polsce od zaoferowania małym i średnim firmom usługi finansowania faktur w formie cichego faktoringu. Finansowanie będzie można uzyskać 
na 30, 60 lub 90 dni dla faktur w wysokości od 4 do 400 tys. zł. Uruchomienie usług biznesowych w Polsce, gdzie Ferratum od 2012 roku rozwija działalność w obszarze pożyczek konsumenckich, oznacza jednocześnie, że Polska 
to już dziewiąty kraj, w którym dostępna będzie marka Ferratum Business.

Według Głównego Urzędu Statystycznego w 2017 r. docelowy segment rynku MSP dla Ferratum Business obejmował w Polsce ponad 2 mln małych i średnich przedsiębiorstw. Według Polskiego Związku Faktorów całkowity polski rynek finansowania faktur został wyceniony w 2017 r. na około 40 miliardów euro, a w latach 2016-2017 notuje wzrost na poziomie 25% w stosunku rok do roku.

Scott Donnelly, Business Unit Director for SME Lending w Grupie Ferratum podkreśla:

“Polski rynek usług finansowania faktur jest niezwykle ciekawy i dynamiczny, ale jednocześnie według nas brakuje ciągle oferty dla nieco bardziej dojrzałych firm z fakturami do 450 tys. złotych. Ferratum Business ma zamiar zmienić ten stan rzeczy, wchodząc na rynek z ofertą dostosowaną do tego segmentu rynku. Widzimy znaczący potencjał w oferowaniu klientom z sektora MŚP elastyczności, jaką daje szybkie i proste finansowanie, zapewniające pokrycie krótkoterminowych potrzeb związanych z utrzymaniem płynności finansowej. Dzięki naszej ofercie firmy będą miały wybór i nie będą zmuszone angażować się w często mniej elastyczne kredyty ratalne. Jednocześnie dzięki wieloletniemu doświadczeniu jesteśmy w stanie efektywnie wykorzystać duże ilości danych do dalszego ulepszania naszych zautomatyzowanych procesów underwritingowych. Dotychczasowe doświadczenie Grupy Ferratum w innych krajach, połączone ze znajomością polskiego rynku finansowania faktur pozwala nam uruchomić produkt, który z pewnością wzbudzi zainteresowanie wśród firm 
w Polsce i pomoże im rozwijać się znacznie szybciej. Po ugruntowaniu pozycji na polskim rynku możemy spodziewać się uruchomienia podobnej usługi w innych krajach, gdzie marka Ferratum Business jest już obecna. Pozwoli to na dalsze wzmacnianie naszej pozycji w tym obszarze i zagwarantowanie klientom z sektora MSP najlepszej oferty finansowania działalności i rozwoju.”

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments