Gartner: sprzedaż tabletów w tym roku wzrośnie o 98 proc.

Łukasz Kłosowski

16-04-2012
Gartner: sprzedaż tabletów w tym roku wzrośnie o 98 proc.

Najnowsze badania firmy Gartner pokazują, że globalna sprzedaż tabletów w 2012 roku wzrośnie o ponad 98 proc. w porównaniu do ubiegłego roku. Do 2016 roku zaś o ponad 600 proc.

Gartner szacuje, że globalny rynek tabletów zwiększy się w bieżącym roku prawie dwukrotnie w porównaniu do 2011 – z 60 mln do 118 mln sprzedanych urządzeń. Sprzedaż multimedialnych tabliczek nie straci impetu w kolejnych latach. Według prognozy w 2013 roku rynek wchłonie ponad 183 mln tabletów, a w 2016 aż 369 mln tych urządzeń. W porównaniu z 2011 roku globalna sprzedaż do 2016 wzrośnie ponad sześciokrotnie.

Nadal pozycję lidera zachowają urządzenia oparte na iOS, jednak ich udział w globalnej sprzedaży będzie stopniowo się zmniejszał (z ponad 66 proc. rynku w 2011 roku do niespełna 46 proc. w 2016 roku).

Eksperci z firmy Gartner przewidują ciągły wzrost liczby tabletów opartych na systemie Android. W 2011 roku na całym świecie sprzedano ich ponad 17 mln (28,8 proc. rynku globalnego), jednak w 2016 roku liczba egzemplarzy pracujących na systemie sygnowanym logotypem zielonego robota osiągnie pułap ponad 137 mln sztuk (odpowiednio będzie to ponad 37 proc. globalnego rynku tabletów).

W 2012 roku zadebiutują długo oczekiwane pierwsze urządzenia oparte na systemie Windows 8. Analizy Gartnera wskazują, że ich udział w globalnym rynku będzie stale wzrastał – od 4 proc. w 2012 roku do ponad 11 proc. w 2016.

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments