Główną barierą rozwoju polskiego e-commerce i m-commerce jest logistyka, stąd wspólna oferta Allegro i InPost

Łukasz Kłosowski

06-11-2014
Główną barierą rozwoju polskiego e-commerce i m-commerce jest logistyka, stąd wspólna oferta Allegro i InPost

7,99 zł lub list polecony za 3,94 zł oraz darmowy zwrot. Wspólna oferta Allegro i InPost ma doprowadzić do tego, że Polski e-commerce będzie w niedługim czasie większy niż we Włoszech czy w Hiszpanii – powiedział prezes InPost Rafał Brzoska.

Oferta działa od dziś, a każdy sprzedający na największym serwisie sprzedażowym w Polsce, może wybrać nowe możliwości dostawy: Allegro Paczkomaty i Allegro InPost. Kluczem nowej oferty jest darmowy zwrot zamówionego przedmiotu, a zmiana dotyczy ponad 30 tys. sklepów internetowych na Allegro. Oferta jest zgodna z oczekiwaniami konsumentów. Gemius w swoim cyklicznym badaniu o e-commerce podał ostatnio, że aż 83 proc. internautów kupowałaby więcej, gdyby w sklepach była opcja darmowego zwrotu.

– Zmiana cennika w przeciągu 2 lat wpłynie na wzrost polskiego e-commerce na poziomie 4 miliardów złotych – powiedział na dzisiejszej konferencji Brzoska.

Przy wyborze nowej opcji paczki w popularnych paczkomatach będą dostarczane już następnego dnia po nadaniu, zaś listy polecone trafią do adresatów w przeciągu 3 dni.

Wzrost liczby aukcji z darmową lub tanią dostawą sprawi, że znacznie zwiększy się liczba aukcji przede wszystkim na Allegro. Z kolei zmiany na największej platformie sprzedażowej, mają według Allegro i InPost doprowadzić do zmiany cenników mniejszych graczy e-commerce w Polsce.

Konwersja sklepów internetowych przy wprowadzeniu bezpłatnych zwrotów, może wzrosnąć od 50 do nawet 350 proc. – Rozwiązujemy problem logistyki czyli główną bolączkę sprzedaży w internecie – powiedział Brzoska.

Polski e-commerce ciągle stanowi 3-4 proc. sprzedaży. – Na Wyspach Brytyjskich i w Skandynawii wynik jest dwucyfrowy i to one stanowią źródło inspiracji dla innych – komentował Brzoska.

Komentarze:

Comments

comments