Google: Konsumenci w trakcie przedświątecznych zakupów błagają o pomoc marek

Łukasz Kłosowski

02-10-2018
Google: Konsumenci w trakcie przedświątecznych zakupów błagają o pomoc marek

Google przyjrzało się najnowszym trendom zakupowym w zakresie zakupów przedświątecznych. Ich obserwacje mają pomóc markom lepiej sprostać oczekiwaniom konsumentów.

Szczegółowe infografiki dostępne są pod tym linkiem, a najważniejsze dane poniżej:

76% amerykańskich kupujących w wieku powyżej 18 lat korzysta z trzech lub więcej kanałów sprzedaży.

61% kupujących jest otwarta na nowych sprzedawców detalicznych w okresie świątecznych zakupów, a w sezonie 2017 faktycznego zakupu od nowych marek dokonało 46% osób.

W ciągu ostatnich dwóch lat liczba wyszukiwań “marki podobne”, “sklepy podobne do” wzrosła o ponad 60%.

50% zakupów online w przedświątecznym sezonie 2017 została dokonana na smartfonie.

25 na 100 kupujących opuszcza sklep bez dokonania zakupu, ponieważ produkt, który chcieli kupić nie znajdował się w magazynie.

41% osób chciałoby, aby sklepy lepiej radziły sobie z udostępnianiem zapasów.

31% osób w trakcie przedświątecznych zakupów poszukuje filmów lub zdjęć produktu przed zakupem.

Zaledwie około 18% kupujących dokonuje przedświątecznych zakupów w Black Friday lub Cyber Monday. Ale z drugiej strony w Black Friday i Cyber Monday konsumenci dokonują aż 42% wszystkich zakupów przedświątecznych.

W ciągu ostatnich dwóch lat aż sześciokrotnie wydłużył się czas oglądania “świątecznych” treści zakupowych na YouTube.

Więcej niż 50% kupujących deklaruje, że korzysta z wideo online podczas zakupów w sklepie.

Więcej niż 90% osób twierdzi, że odkrywa nowe produkty i marki za pośrednictwiem YouTube.

Więcej niż 60% kupujących twiedzi, że wideo online dało im pomysł oraz inspirację zakupową.

Wyszukiwania dotyczące “zakupów w pobliżu” wzrosły o ponad 200% w ciągu ostatnich dwóch lat.

4 na 10 kupujących szuka sprzedawców, którzy pamiętają ich dane, takie jak poprzednie rozmiary oraz zakupione przez nich produkty.

W ciągu ostatnich dwóch lat liczba wyszukiwań w sieci na komórkach wzrosła o 180%.

To bardzo cenne wskazówki. Powyższe dane powinni znać dzisiejsi marketerzy.

Zobacz także: Wyszukiwanie “similar to” (podobne do) i “that looks like” (wygląda jak) wzrosło o 60%

 

Komentarze:

Comments

comments