Grand Prix w Mobile przyznano za przerobienie starych telefonów na szkolne podręczniki

Łukasz Kłosowski

19-06-2013
Grand Prix w Mobile przyznano za przerobienie starych telefonów na szkolne podręczniki

Poznaliśmy laureata Grand Prix w kategorii Mobile Lions na 60. festiwalu reklamowym Cannes Lions. Nagroda powędrowała na Filipiny za pomysłowy projekt zrobienia z telefonu szkolnego podręcznika.

W krajach rozwiniętych tablety i czytniki stają się w szkolnictwie alternatywą dla ciężkich podręczników. Jednak dla uczniów szkół publicznych na Filipinach nawet najtańszy model jest wart więcej niż miesięczne środki, jakie posiada przeciętna rodzina. W tym kraju często jedynym gadżetem elektronicznym pozostaje stary model telefonu komórkowego.

Celem Smart – największego krajowego telekomu – oraz należącej do DDB agencji DM9 Jayme Syfu było zrobienie z nich pożytku. Ich zdaniem było przeniesienie tekstów z podręczników szkolnych na 160-znakową wiadomość, a następnie zapisanie ich na kartach SIM. W wyniku czego stare telefony analogowe stały się nowym rodzajem e-czytnika, a stare karty SIM nośnikiem tych informacji.

Uruchomiony w szkołach partnerskich program doprowadził do sytuacji, że po kwartale torby uczniów stały się o połowę lżejsze. Frekwencja akcji wyniosła 95 proc.

Projekt TXTBKS ma być w przyszłości rozwijamy, a w planach jest przeniesienie na karty SIM większej ilości podręczników i rozszerzenie akcji na całe Filipiny.

Shortlista kategorii Mobile Lions znajduje się w tutaj. Nie znalazło się na niej żadne z 8 zgłoszeń z Polski. Więcej na temat polskich projektów w trakcie Cannes Lions w tym miejscu.

 

Komentarze:

Comments

comments