Grupa O2.pl ma najpopularniejszy serwis wideo w mobile'u
Wrzuta.pl z Grupy O2.pl okazuje się najpopularniejszym serwisem wideo odtwarzanym przez urządzenia mobilne – wynika z danych pochodzących z badania Megapanel PBI/Gemius przygotowanych na zlecenie GoMobi.pl. To pierwsze takie dane prezentowane w mediach.
Jej styczniowy wynik 1 967 387 odsłon mobilnych okazuje się najlepszy spośród witryn objętych audytem site-centric, czyli posiadających wpięte kody Gemiusa. Serwis O2.pl wygrywa nawet z połączonymi siłami serwisów wideo Wirtualnej Polski czyli wp.tv oraz tosiewytnie.pl. Ich wspólny wynik 1 525 872 jest znacznie gorszy od wrzuty.pl.
Wypada jednak lepiej niż serwis kinomaniak.tv, który w styczniu 2013 zanotował 1 399 161 odsłon wygenerowanych z urządzeń mobilnych. Popularny serwis z filmami i serialami on-line został zamknięty ponad miesiąc temu. Prawdopodobną przyczyną był konflikt z prawem polegający na tym, że procent od opłat pobieranych od użytkowników kont premium nie był odprowadzany do dystrybutorów kontentu. Jednak z informacji dostępnych na stronie wynika, że serwis ponownie rozpocznie działanie jeszcze w dniu dzisiejszym.
Powyższa trójka pozostawia daleko w tyle serwis z Grupy Onet. Łączna liczna odsłon mobilnych w styczniu platformy vod.pl wyniosła 336 561. Jeszcze gorzej wypadł popularny tvnplayer.pl z Grupy TVN (332 441 odsłon).
Należy podkreślić, że wyselekcjonowane przez GoMobi.pl serwisy nie należą w Megapanelu PBI/Gemius do kategorii “wideo”, dlatego jak sugeruje dostarczyciel danych firma Gemius, nie można stworzyć z nich rankingu portali wideo. Przykładowo wrzuta.pl, kinomaniak.tv i tosiewytnie.pl należą do tej kategorii, ale już interia.tv to kategoria “informacje i publicystyka”, a tvnplayer.pl i vod.pl – “filmy, seriale, kino”. Nie zmienia to faktu, że są to cięgle serwisy wideo.
Badanie nie uwzględnia też statystyk dla youtube.com, który jak należy przypuszczać, jest najpopularniejszym serwisem wideo oglądanym ze smartfonów i tabletów, ale nie jest odjęty audytem site-centric. Podobnie jest z dailymotion.com.
węzeł | audyt site-centric | użytkownicy (real users) | odsłony krajowe ogółem | odsłony ogółem | zasięg wśród internautów | odsłony mobilne | odsłony mobilne (%) |
youtube.com | 13 597 642 | – | – | 70,26% | – | – | |
Grupa Onet.pl-vod.pl | tak | 2 765 457 | 31 092 606 | 32 747 627 | 14,29% | 336 561 | 1,08% |
Grupa O2.pl-wrzuta.pl | tak | 2 762 241 | 44 451 677 | 47 983 643 | 14,27% | 1 967 387 | 4,43% |
Grupa Wirtualna Polska – Orange-wp.tv | tak | 2 542 599 | 15 695 789 | 17 666 419 | 13,14% | 1 172 032 | 7,47% |
kinomaniak.tv | tak | 1 611 848 | 112 766 925 | 131 500 960 | 8,33% | 1 399 161 | 1,24% |
Grupa Wirtualna Polska – Orange-tosiewytnie.pl | tak | 1 200 884 | 4 869 059 | 5 365 281 | 6,21% | 353 840 | 7,27% |
dailymotion.com | 995 624 | – | – | 5,14% | – | – | |
Grupa TVN-tvnplayer.pl | tak | 801 535 | 31 185 624 | 31 683 286 | 4,14% | 332 441 | 1,07% |
Grupa Interia.pl-interia.tv | tak | 606 539 | 3 585 399 | 3 998 675 | 3,13% | 115 782 | 3,23% |
Grupa Gazeta.pl-gazeta.tv | tak | – | 97 446 | 111 537 | – | 4 814 | 4,94% |
Wybrane węzły | 14 960 096 | – | – | 77,31% | – | – |
Komentarze:
Comments