Grupa O2.pl ma najpopularniejszy serwis wideo w mobile'u

Łukasz Kłosowski

15-03-2013
Grupa O2.pl ma najpopularniejszy serwis wideo w mobile'u

Wrzuta.pl z Grupy O2.pl okazuje się najpopularniejszym serwisem wideo odtwarzanym przez urządzenia mobilne – wynika z danych pochodzących z badania Megapanel PBI/Gemius przygotowanych na zlecenie GoMobi.pl. To pierwsze takie dane prezentowane w mediach.

Jej styczniowy wynik 1 967 387 odsłon mobilnych okazuje się najlepszy spośród witryn objętych audytem site-centric, czyli posiadających wpięte kody Gemiusa. Serwis O2.pl wygrywa nawet z połączonymi siłami serwisów wideo Wirtualnej Polski czyli wp.tv oraz tosiewytnie.pl. Ich wspólny wynik 1 525 872 jest znacznie gorszy od wrzuty.pl.

Wypada jednak lepiej niż serwis kinomaniak.tv, który w styczniu 2013 zanotował 1 399 161 odsłon wygenerowanych z urządzeń mobilnych. Popularny serwis z filmami i serialami on-line został zamknięty ponad miesiąc temu. Prawdopodobną przyczyną był konflikt z prawem polegający na tym, że procent od opłat pobieranych od użytkowników kont premium nie był odprowadzany do dystrybutorów kontentu. Jednak z informacji dostępnych na stronie wynika, że serwis ponownie rozpocznie działanie jeszcze w dniu dzisiejszym.

Powyższa trójka pozostawia daleko w tyle serwis z Grupy Onet. Łączna liczna odsłon mobilnych w styczniu platformy vod.pl wyniosła 336 561. Jeszcze gorzej wypadł popularny tvnplayer.pl z Grupy TVN (332 441 odsłon).

Należy podkreślić, że wyselekcjonowane przez GoMobi.pl serwisy nie należą w Megapanelu PBI/Gemius do kategorii “wideo”, dlatego jak sugeruje dostarczyciel danych firma Gemius, nie można stworzyć z nich rankingu portali wideo. Przykładowo wrzuta.pl, kinomaniak.tv i tosiewytnie.pl należą do tej kategorii, ale już interia.tv to kategoria “informacje i publicystyka”, a tvnplayer.pl i vod.pl – “filmy, seriale, kino”. Nie zmienia to faktu, że są to cięgle serwisy wideo.

Badanie nie uwzględnia też statystyk dla youtube.com, który jak należy przypuszczać, jest najpopularniejszym serwisem wideo oglądanym ze smartfonów i tabletów, ale nie jest odjęty audytem site-centric. Podobnie jest z dailymotion.com.

 

węzeł audyt site-centric użytkownicy (real users) odsłony krajowe ogółem odsłony ogółem zasięg wśród internautów odsłony mobilne odsłony mobilne (%)
youtube.com
13 597 642 70,26%
Grupa Onet.pl-vod.pl tak 2 765 457 31 092 606 32 747 627 14,29% 336 561 1,08%
Grupa O2.pl-wrzuta.pl tak 2 762 241 44 451 677 47 983 643 14,27% 1 967 387 4,43%
Grupa Wirtualna Polska – Orange-wp.tv tak 2 542 599 15 695 789 17 666 419 13,14% 1 172 032 7,47%
kinomaniak.tv tak 1 611 848 112 766 925 131 500 960 8,33% 1 399 161 1,24%
Grupa Wirtualna Polska – Orange-tosiewytnie.pl tak 1 200 884 4 869 059 5 365 281 6,21% 353 840 7,27%
dailymotion.com
995 624 5,14%
Grupa TVN-tvnplayer.pl tak 801 535 31 185 624 31 683 286 4,14% 332 441 1,07%
Grupa Interia.pl-interia.tv tak 606 539 3 585 399 3 998 675 3,13% 115 782 3,23%
Grupa Gazeta.pl-gazeta.tv tak 97 446 111 537 4 814 4,94%
Wybrane węzły
14 960 096 77,31%

Komentarze:

Comments

comments