IDC: iPad bezkonkurencyjny na rynku tabletów po II kw.

Łukasz Kłosowski

06-08-2012
IDC: iPad bezkonkurencyjny na rynku tabletów po II kw.

W drugim kwartale bieżącego roku sprzedało się 25 mln tabletów – 33,6 proc. więcej niż w pierwszym – wynika z raportu firmy badawczej IDC.

W ciągu ostatnich trzech miesięcy Apple dostarczyło na rynek 17 mln iPadów i zwiększyło swój udział w globalnym rynku tabletów o 7 proc. do 68,2 proc. Doskonały wynik miał związek z debiutem ostatniej wersji tego urządzenia.

Drugie miejsce z 9,6 proc. udziałem w rynku tabletów zajmuje Samsung, który dostarczył na rynek 2,4 mln tabletów.

Na trzecim miejscu znajduje się tablet Kindle Fire firmy Amazon. W II kw. tego roku 2012 firma dostarczyła 1,2 mln egzemplarzy tego urządzenia, co w tym momencie daje jej 5 proc. udziałów w rynku. Asus i Acer zajmują dwa kolejne miejsca, mając odpowiednio 3,4 oraz 1,5 proc. rynku. Pozostałe 12 proc. należy do innych producentów.

Dane IDC za poprzedni kwartał można zobaczyć w tym miejscu.

Komentarze:

Comments

comments