IDC: niemal 50 proc. wzrost sprzedaży tabletów
W trzecim kwartale bieżącego roku sprzedało się 27,8 miliona tabletów – wynika z raportu firmy badawczej IDC.
W porównaniu do analogicznego kwartału rok wcześniej rynek tabletów wzrósł w III kwartale 2012 roku o 49,5 proc. oraz o 6,7 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2012 roku.
W III kwartale Apple sprzedało 14 milionów iPadów. Jednak w porównaniu kw. do kw. jego udział w całym rynku tabletów zmniejszył się z 65,5 proc. do 50,1 proc. IDC komentuje, że konsumenci wstrzymywali się z zakupem iPadów czekając na pojawienie się nowej generacji tabletów Apple, w tym iPada nimi. – W czwartym kwartale znowu jednak wzrośnie sprzedaż iPadów – komentuje IDC.
Kurczy się sprzedaż iPada, a pozostali producenci notują coraz większe wartości. Drugi na liście Samsung sprzedał 5,1 mln tabletów, co dało mu wzrost w ujęciu rocznym o 325 proc. Na trzecim miejscu jest Amazon ze swoim Kindle Fire (2,5 mln), na czwartym Asus (2,4 mln i wzrost o 242,9 proc.). Piąte miejsce zajmuje Lenovo – 0,4 mln sprzedaży i wzrost o 100 proc. Pozostali producenci dostarczyli na rynek 3,3 mln tabletów szacują analitycy IDC.
Top 5 sprzedawców tabletów w III kw. 2012
Vendor |
3Q12 Shipments |
3Q12 Market Share |
3Q11 Shipments |
3Q11 Market Share |
3Q12/3Q11 Growth |
1. Apple |
14.0 |
50.4% |
11.1 |
59.7% |
26.1% |
2. Samsung |
5.1 |
18.4% |
1.2 |
6.5% |
325.0% |
3. Amazon.com |
2.5 |
9.0% |
NA |
NA |
NA |
4. Asus |
2.4 |
8.6% |
0.7 |
3.8% |
242.9% |
5. Lenovo |
0.4 |
1.4% |
0.2 |
1.1% |
100.0% |
Others |
3.3 |
12.2% |
5.4 |
28.9% |
-38.9% |
All Vendors |
27.8 |
100% |
18.6 |
100% |
49.5% |
Wyniki za II kw. 2012 dostępne są w tym miejscu a za I kw. w tym.
Komentarze:
Comments