IDC: niemal 50 proc. wzrost sprzedaży tabletów

Łukasz Kłosowski

06-11-2012
IDC: niemal 50 proc. wzrost sprzedaży tabletów

W trzecim kwartale bieżącego roku sprzedało się 27,8 miliona tabletów – wynika z raportu firmy badawczej IDC.

W porównaniu do analogicznego kwartału rok wcześniej rynek tabletów wzrósł w III kwartale 2012 roku o 49,5 proc. oraz o 6,7 proc. w porównaniu do drugiego kwartału 2012 roku.

W III kwartale Apple sprzedało 14 milionów iPadów. Jednak w porównaniu kw. do kw. jego udział w całym rynku tabletów zmniejszył się z 65,5 proc. do 50,1 proc. IDC komentuje, że konsumenci wstrzymywali się z zakupem iPadów czekając na pojawienie się nowej generacji tabletów Apple, w tym iPada nimi. – W czwartym kwartale znowu jednak wzrośnie sprzedaż iPadów – komentuje IDC.

Kurczy się sprzedaż iPada, a pozostali producenci notują coraz większe wartości. Drugi na liście Samsung sprzedał 5,1 mln tabletów, co dało mu wzrost w ujęciu rocznym o 325 proc. Na trzecim miejscu jest Amazon ze swoim Kindle Fire (2,5 mln), na czwartym Asus (2,4 mln i wzrost o 242,9 proc.). Piąte miejsce zajmuje Lenovo – 0,4 mln sprzedaży i wzrost o 100 proc. Pozostali producenci dostarczyli na rynek 3,3 mln tabletów szacują analitycy IDC.

Top 5 sprzedawców tabletów w III kw. 2012

Vendor

3Q12 Shipments

3Q12 Market Share

3Q11 Shipments

3Q11 Market Share

3Q12/3Q11 Growth

1. Apple

14.0

50.4%

11.1

59.7%

26.1%

2. Samsung

5.1

18.4%

1.2

6.5%

325.0%

3. Amazon.com

2.5

9.0%

NA

NA

NA

4. Asus

2.4

8.6%

0.7

3.8%

242.9%

5. Lenovo

0.4

1.4%

0.2

1.1%

100.0%

Others

3.3

12.2%

5.4

28.9%

-38.9%

All Vendors

27.8

100%

18.6

100%

49.5%

 

Wyniki za II kw. 2012 dostępne są w tym miejscu a za I kw. w tym.

Komentarze:

Comments

comments