IDC: w I kw. 2012 sprzedało się mniej tabletów niż oczekiwano

Łukasz Kłosowski

07-05-2012
IDC: w I kw. 2012 sprzedało się mniej tabletów niż oczekiwano

Światowa sprzedaż tabletów w I kwartale 2012 roku wyniosła 17,4 mln. To 1,2 miliona egzemplarzy poniżej prognozy instytutu badawczego International Data Corporation (IDC).

Jak podaje IDC całkowita sprzedaż rok do roku wzrosła jednak o 120 proc., z 7,9 mln sztuk w pierwszym kwartale 2011 roku.

Firma Apple dostarczyła w I kw. 2012 11,8 mln iPadów, w porównaniu z 15,4 mln sztuk w czwartym kwartale 2011 roku i tym samym zwiększyła swoje światowe udziały z 54,7 proc. w IV kw. 2011 do 68 proc. w I kw. 2012 roku. Apple jest też oczywiście numerem jeden w światowej sprzedaży tabletów.

Amazon (Kindle i Kindle Fire), który w IV kw. 2011 roku wdarł się szturmem na rynek i zajął drugie miejsce w tej kategorii (16,8 proc. rynku czyli 4,8 mln sprzedanych sztuk) spadł w analizowanym okresie na trzecie miejsce posiadając teraz jedynie 4 proc. tego rynku. Na drugim miejscu znalazł się Samsung, na czwartym jest Lenovo a na piątym Barnes & Noble (czytniki Nook).

– Światowy rynek tabletów w drugiej połowie 2012 roku wkroczy w nową fazę, co niewątpliwie zmieni dotychczasowy krajobraz rynku – komentuje Bob O’Donnell z IDC. – Chociaż Apple nadal będzie liderem, walka o kolejne pozycje będzie bardzo zacięta z powodu pojawiania się urządzeń z Windows 8 oraz przedświątecznej gorączki zakupowej – dodaje.

Komentarze:

Comments

comments