IDC: w IV kwartale sprzedało się więcej tabletów niż zakładano
Światowa sprzedaż tabletów w czwartym kwartale 2012 roku okazała się wyższa od prognozowanej osiągając rekordową sumę 52,5 milionów sztuk – podało International Data Corporation (IDC).
Rynek tabletów wzrósł w IV kw. o 75,3 proc. w porównaniu do IV kw. 2011 roku, kiedy liczba sprzedanych tabletów wyniosła 29,9 mln sztuk. W porównaniu do III kw. 2012 sprzedaż wzrosła o 74,3 proc.
Rekordowe wyniki kwartalne wiążą się z coraz niższymi cenami tabletów, szeroką gamą nowych produktów oraz przypadającemu na czwarty kwartał okresowi świątecznemu.
– Spodziewaliśmy się bardzo silnego czwartego kwartału, a rynek nie zawiódł – powiedział Tom Mainelli, dyrektor ds. badań tabletów w IDC. – Czołowi producenci wprowadzają nowe produkty. Zainteresowanie konsumentów wzbudził także nowy podmiot na rynku czyli Microsoft. – Rekordowy kwartał stoi w opozycji do rynku PC, których sprzedaż spadła w analizowanym okresie po raz pierwszy od ponad pięciu lat – dodaje Mainelli.
Tablety Microsoftu nie wdarły się jednak do pierwszej piątki i sprzedały się w liczbie około 900 tys. sztuk. IDC sugeruje, żeby Microsoft dopasował się do realiów rynku i oprócz modeli z 10,6-calowym wyświetlaczem z rodziny Surface wprowadził także do oferty mniejsze urządzenia oraz obniżył cenę tych, które są obecnie dostępne.
Liderem rynku w IV kwartale jest ponownie iPad – Apple dostarczyło na rynek 22,9 mln sztuk tego urządzenia, co dało mu 43,6 proc. udziałów.
Top 5 sprzedawców tabletów w IV kw. 2012
Vendor |
4Q12 Shipments |
4Q12 Market Share |
4Q11 Shipments |
4Q11 Market Share |
4Q12/4Q11 Growth |
1. Apple |
22.9 |
43.6% |
15.5 |
51.7% |
48.1% |
2. Samsung |
7.9 |
15.1% |
2.2 |
7.3% |
263.0% |
3. Amazon.com Inc. |
6.0 |
11.5% |
4.7 |
15.9% |
26.8% |
4. ASUS |
3.1 |
5.8% |
0.6 |
2.0% |
402.3% |
5. Barnes & Noble |
1.0 |
1.9% |
1.4 |
4.6% |
-27.7% |
Others |
11.6 |
22.1% |
5.5 |
18.5% |
108.9% |
All Vendors |
52.5 |
100% |
29.9 |
100% |
75.3% |
Komentarze:
Comments