Informacje, publicystyka, rozrywka i kultura to najpopularniejsze treści w mobile

Łukasz Kłosowski

25-07-2013
Informacje, publicystyka, rozrywka i kultura to najpopularniejsze treści w mobile

Gemius zbadał jakie treści najczęściej są poszukiwane na urządzeniach mobilnych. Lifestyle i e-commerce na ekranach tabletów, sport na smartfonach a serwisy społecznościowe w telefonach komórkowych starej generacji.

Najpopularniejsze wśród właścicieli każdego typu urządzeń przenośnych są serwisy z informacjami i publicystyką oraz strony internetowe serwujące rozrywkę i aktualności kulturalne.

Jednakże, jak pokazują analizy, przy kolejnych serwisach tematycznych nie ma już takiej zgodności. Typ urządzenia, tym samym wielkość jego ekranu, ma wpływ na to jakich treści szukamy w mobilnej sieci. Wiadomości sportowe przyciągają właścicieli smartfonów. Strony o tematyce lifestylowej (w tym portale modowe, poradnicze czy kulinarne), a także serwisy e-commerce posiadaczy tabletów. Z kolei serwisy społecznościowe cieszą się szczególnym zainteresowaniem właścicieli telefonów z małym ekranem.

Badanie zrealizowano w czerwcu 2013 roku na próbie 2 mln urządzeń mobilnych aktywnych w polskiej sieci. Z danych wynika, że najpopularniejszym urządzeniem przenośnym, z jakiego korzystają internauci jest smartfon (za jego pomocą z siecią łączy się 67 proc. mobilnych użytkowników). Na drugim miejscu znalazł się tablet (24 proc.), a na trzecim telefon komórkowy z małym ekranem (9 proc.).

Z badania wynika również, że już ponad 6 proc. ruchu internetowego w Polsce jest generowana z urządzeń mobilnych.

Komentarze:

Comments

comments