Jak dostosować landing page do mobile?

Jak dostosować landing page do mobile?

Już prawie połowa Polaków posiada smartfona – tak wynika z najnowszych badań TNS Polska. 64 proc. Polaków korzysta z przeglądarek internetowych właśnie za jego pomocą, a korzystanie z mobilnego internetu w Polsce rośnie coraz szybciej – ruch przekroczył już 10 proc. Są to dane, których na pewno nie można lekceważyć. Ciężko pracując na pozytywny wizerunek firmy możesz go w jednej chwili nadwyrężyć przez brak dostosowania strony do ekranów urządzeń mobilnych – również landing page’y. Na przykład jeśli częścią Twojej kampanii jest email marketing musisz mieć na uwadze, że użytkownicy coraz częściej odbierają pocztę za pomocą smartfona, wobec czego musisz dostosować wygląd mailingu również do urządzeń mobilnych. Idąc tym tropem, nie możesz kierować użytkownika z mailingu do oferty umieszczonej na nieresponywnej stronie docelowej. Oczywiście możesz zrezygnować z kierowania kampanii na mobile, ale po co tracić wartościowy ruch? Projektowanie stron mobilnych wymaga dobrych praktyk, dlatego przygotowaliśmy kilka wskazówek, o których warto pamiętać  optymalizując landing page do urządzeń mobilnych.

1. Myśl o użytkowniku

Jeśli zdecydowałeś się już na dostosowanie landing page’a do urządzeń mobilnych, pamiętaj o tym, żeby w trakcie projektowania myśleć przede wszystkim o użytkowniku. Warto wiedzieć: kim są nasi odbiorcy, gdzie oraz w jakim celu używają urządzeń mobilnych, czy korzystają z nich przez wiele godzin siedząc w domu przed telewizorem, czy tylko w celu szybkiego znalezienia informacji na jakiś temat. Ta wiedza pozwoli Ci zadecydować, jak będzie wyglądał landing page i czy użytkownik, który trafi na niego będzie miał czas na zapoznanie się z Twoją ofertą.

2. Ogranicz ilość tekstów

W trakcie dostosowywania treści do urządzeń mobilnych musisz przekształcić je do jednej kolumny, co z pewnością znacznie wydłuży landing page. Pamiętaj również o tym, że użytkownik smartfona zazwyczaj nie ma czasu, ani ochoty na czytanie zbyt długich treści. Dlatego zrezygnuj z komunikatów typu “czytaj więcej” oraz zastanów się, czy nie lepiej usunąć pewne elementy z widoku mobilnego, aby skrócić stronę. Możesz na przykład zrezygnować z zamieszczania dodatkowych elementów poniżej linii zgięcia, dzięki czemu użytkownik nie będzie musiał przewijać stronę w celu zapoznania się z całym komunikatem. Pamiętaj, że perspektywa niekończącego się przewijania może zniechęcić odbiorców do zapoznania się z całym przekazem.

3. Dopasuj wielkość elementów

Pamiętaj, że inaczej wygląda nawigacja strony na ekranie komputera, a jeszcze inaczej na smartfonie. Dopasuj czcionki tak, aby były czytelne na węższym ekranie oraz odpowiednio sformatuj grafiki w zależności od szerokości ekranu. Najlepiej, aby użytkownik miał możliwość odczytania wszystkich treści bez konieczności przybliżania widoku.

4. Wyraźny call to action

Pamiętaj, że landing page dostosowany do mobile musi być zaprojektowany pod dotyk, a nie pod kliknięcie. Dlatego przycisk call to action musi być wystarczająco duży i dostosowany do rozmiarów opuszka palca. Najlepiej, jeśli nie będziesz umieszczał obok niego żadnych podlinkowanych elementów. Zapobiegniesz tym sposobem przejścia użytkownika na inną stronę przez przypadkowe kliknięcie.

5. Dodaj maksymalnie krótki formularz

Jeśli Twój landing page zawiera formularz, zrezygnuj ze zbyt wielu pół i ogranicz się jedynie do tych niezbędnych (maksymalnie 3). Wypełnianie go z poziomu smartfona nie jest tak wygodne, jak na komputerze, dlatego nie utrudniaj użytkownikom wykonania pożądanej akcji. Aby ułatwić użytkownikom zadanie, warto dodać do formularza pola z możliwością wyboru opcji z listy lub zaznaczenia odpowiedzi (checkbox). Warto mieć też na uwadze komfort użytkownika, np. przy formularzu zapisu do newslettera nie wymagać podawania wielu danych – często wystarczy przecież tylko adres email.

6. Testuj

Projektowanie strony docelowej pod urządzenia mobilne daje duże pole do popisu jeśli chodzi o testy. Można za ich pomocą wyeliminować wszystkie elementy oraz informacje, które okażą się nieużyteczne z punktu widzenia użytkownika. Najłatwiejszym sposobem jest przeprowadzenie testów A/B, czyli przygotowania dwóch wersji landing page’a i sprawdzenia, która z nich ma większy współczynnik klikalności. W taki sposób można, np. zbadać jak długość strony odpowiada bardziej Twoim użytkownikom.

Odpowiednio zaprojektowany landing page pozwoli Ci zyskać dodatkowy ruch i utrzymać profesjonalny wizerunek firmy. Jeśli uda Ci się przekonać użytkownika do kliknięcia w swoją reklamę, warto postarać się o utrzymanie jego zainteresowania i nie tracić potencjalnego klienta z powodu braku dostosowanej strony docelowej. Tym bardziej, że na rynku istnieją rozwiązania, które umożliwiają tworzenie landing page i w łatwy sposób dostosowanie ich do urządzeń mobilnych. Takim rozwiązaniem jest aplikacja Landingi, która posiada szablony landing page dostosowane do mobile, gwarantując poprawne wyświetlanie stron na telefonach komórkowych i tabletach. Dzięki temu w szybki sposób można samodzielnie stworzyć landing page bez pomocy grafika i programisty pod dowolną kampanię, również w mobile. Jak widać tworzenie kampanii skierowanej na mobile wcale nie jest kosztowne, a z pewnością dostarczy nowych, wartościowych klientów. Aplikację Landingi możesz przetestować za darmo przez 14 dni.

Komentarze:

Comments

comments