Komunikacja marketingowa na czas kryzysu od AFA Media

Komunikacja marketingowa na czas kryzysu od AFA Media

Kryzys gospodarczy, wywołany pandemią trwa. Są jednak branże, które na kryzysie zyskały. Polacy spragnieni rozrywki, lokują swoje domowe budżety w produkty wnętrzarskie, budowlane, ogrodnicze, usługi typu jazda konna, zabiegi kosmetyczne, tudzież fryzjerskie, z których od 18 maja można swobodnie korzystać. 

Kwarantannę i spadek przychodów z nią związany najboleśniej odczuły jednak agencje, działy reklamowe, marketingowe, firmy eventowe. Wydatki na reklamę zmniejszyły się o 30-60% w poszczególnych segmentach. 

Popyt na usługi w kryzysie istnieje

Co ciekawe firmy, które mimo niepewnej sytuacji rynkowej, nie zaprzestały realizacji kampanii reklamowych, zyskały znacznie więcej, niż te, które czekają na dobrą passę. 

– Nasze usługi jeździeckie przeżywają boom. Wzrost zainteresowania jazdą konną, szkoleniami jest gigantyczny. Coraz mniej jest wolnych terminów, coraz więcej pracy. Dzięki temu mogłam poczynić inwestycje, które planowałam od lat, związane z rozwojem firmy – mówi Klaudia Domżała, prezes Stajni WEX, klient reklamowy spółki AFA Media. Stajnia WEX w czasie kryzysu zwiększyła wydatki reklamowe. Przeprowadziła nieszablonową, zintegrowaną kampanię SMS-owo digitalową, opracowaną przez zespół AFA Media / Adhello.  

Pamiętać trzeba, że nawet w czasie kryzysu, popyt na usługi istnieje. Kampanie reklamowe powinny więc spontanicznie zainteresować odbiorcę, zwiększać potrzebę posiadania i nakłaniać do przetestowania, skorzystania z usługi czy też produktu.  

– Kampanie reklamowe w czasie kryzysu i tuż po nim muszą zdecydowanie różnić się od tych przeprowadzanych w normalnych warunkach. Sposób komunikacji, merytoryka, a nawet wizualizacja reklamowa, powinna być adekwatna i niezwykle dopasowana do obecnych realiów i potrzeb odbiorcy – mówi Aleksandra Fajęcka, prezes spółki AFA Media, członek zarządu Adhello. 

Obecnie klienci oczekują więcej za mniej

Aktualnie klienci oczekują de facto więcej za mniej. Co więcej spodziewając się szybszych efektów oraz znacznie skuteczniejszych realizacji. Dlatego tak niezwykle ważne są wszystkie etapy opracowania i emisji akcji reklamowych, począwszy od określenia grupy targetowej, obszaru realizacji, po niestandardowy komunikat.

– Opracowaliśmy specjalną, kryzysową komunikację SMS-ową i MMS-ową, dopasowaną do poszczególnych branż. Standardowe targetowanie kampanii czy też geolokalizacja w obecnej chwili nie wystarczy. Zwykły komunikat SMS czy MMS powinien być wyjątkowo przemyślany i odpowiednio sformułowany. Dodatkowo powinien być wysłany w określonym dniu i czasie. Co więcej – widzimy ogromny wzrost zainteresowania kampaniami leadowymi, które w firmie przeżywają gigantyczny wzrost – mówi Weronika Chajzer, senior media manager, ekspert mobile&digital marketingu w spółce AFA Media. 

– W obecnej chwili przeprowadzamy kampanie tzw. „digital mobile integrated”, czyli łączymy formy reklamowe. W tym samym czasie do jednego abonenta wysyłamy SMS, realizujemy kampanie display desktop, mobile i działania na Instagramie (tudzież Facebooku). Skuteczność takich akcji zwiększa się od 30 do 40% – dodaje Weronika Chajzer. 

Kampanie SMS, MMS czy digital w dalszym ciągu są jedynie wsparciem dla ogólnopolskich mediów telewizyjnych czy radiowych. Jednak z roku na rok budżety na ten obszar reklamowy zwiększają się.

– W obecnej chwili koordynuję kampanie mobile&digital tzw. klientów „trudnych”, którzy zgłosili się poprzez serwis PolandGo.pl. Kampanie te stanowią element całego planu aktywności marketingowej danej firmy. W rzeczywistości przynosi to spektakularne efekty. Dobrym przykładem jest spółka z obszaru finansowego, technologicznego czy mobilny, ruchomy salon fryzjerski Anny Żywotowskiej. W ciągu dwóch tygodni działań reklamowych wygenerował zainteresowanie i sprzedaż usług o 150% większe, niż do tej pory – dodaje Weronika Chajzer, która w AFA Media obsługuje także klientów w obszarze social mediów. 

Użytkowników internetu mobilnego coraz więcej

Według raportu UKE na temat stanu rynku telekomunikacyjnego w Polsce na koniec 2018 r. w naszym kraju było 15,8 mln użytkowników usług dostępu do internetu. 7,7 mln osób stanowili użytkownicy internetu mobilnego (rok wcześniej było ich 7,4 mln). Na koniec 2018 r. odnotowano łącznie 51,6 mln aktywnych kart SIM. Jest to więc niezwykle atrakcyjna, szybko reagująca grupa odbiorców reklamowych, która z roku na rok jest coraz większa.

Reklamodawcy mając tego świadomość, w pełni wykorzystują potencjał mobile. Jako bezpośredni rodzaj komunikacji z klientem mobile nie tylko angażuje użytkowników, ale też bawi. Zaś dzięki geolokalizacji umożliwia skuteczniejsze dotarcie do klientów w opcji call-to-action. 

 

Tagi:

Komentarze:

Comments

comments