MEC: 15 proc. osób skanuje QR kody smartfonem
86 proc. posiadaczy smartfonów widziało wcześniej QR kod, a 65 proc. właściwie wskazało, że jest to zaszyfrowana wiadomość tekstowa – wynika z badania “Analytics and Insight” przeprowadzonego przez dom mediowy MEC.
W porównaniu do roku 2011 nastąpił 30 proc. wzrost znajomości QR kodów. W 2011 roku ich znajomość potwierdzało 56 proc. osób. Raport MEC stwierdza ponadto, że 15 proc. osób skanuje kody QR korzystając z aplikacji w smartfonie.
– W świetle wyników widać, że QR kody mają coraz większy, ale ciągle niezrealizowany, potencjał reklamowy. Póki co, pamiętając o tym, że posiadaczami smartfonów są osoby w wieku 20-29 lat, uczące się lub pracujące na stałych posadach, z wykształceniem co najmniej średnim – ogranicza to zasięg kampanii reklamowych jedynie do tej grupy odbiorców. Jednak dla tych reklamodawców, dla których grupą docelową są młode osoby pracujące – komunikacja z wykorzystaniem QR kodów może stanowić ważny kanał przekazu, szczególnie przy organizacji promocji i konkursów – czytamy w raporcie “Analytics and Insight”.
Badanie zostało przeprowadzone w czerwcu tego roku na grupie 3365 internautów.
Komentarze:
Comments