MEC: 80 proc. osób posiada telefon z dostępem do internetu mobilnego

Łukasz Kłosowski

02-07-2012
MEC: 80 proc. osób posiada telefon z dostępem do internetu mobilnego

80 proc. Polaków ma telefon z dostępem do internetu, z czego z tej funkcji korzysta 64 proc. osób – wynika z badania “Analytics and Insight” przeprowadzonego przez dom mediowy MEC.

Z badania wynika, że jedna czwarta osób nie wyobraża sobie życia bez smartfona z dostępem do internetu. Ci, co nie korzystają z internetu za pośrednictwem telefonu, choć mają taką możliwość wskazują na dwie podstawowe przyczyny: brak potrzeby oraz koszty.

Badanie “Analytics and Insight” zostało przeprowadzone w czerwcu tego roku na grupie 3365 internautów. Respondenci podawali wtedy dwa główne powody, dlaczego warto kupić smartfona – pierwsza to sytuacje gdy internet jest niezbędny (59 proc. wskazań) oraz druga to fakt, że smartfon oferuje również możliwość korzystania z multimediów – odsłuchania plików mp3 – przeglądania filmów oraz korzystanie z nawigacji GPS (45 proc.).

Dla 1/3 badanych ważne jest również, by być w kontakcie z innymi. Dla kolejnych 23 proc. internautów ważnym bodźcem do korzystania ze smartfonów jest fakt, że operator oferuje dostęp do internetu w korzystnej cenie. Co dziesiąty badany uważa, że smartfon to urządzenie modne i podnosi prestiż osoby. Tylko 6 proc. respondentów potrzebuje smartfona, by korzystać z gier.

Co decyduje o wyborze smartfona?

Dla 2/3 badanych najważniejszym czynnikiem jest cena urządzenia. Ponadto respondenci biorą pod uwagę estetykę (58 proc.) oraz szybkość procesora (45 proc.). Liczy się również duży wyświetlacz, oraz zainstalowane aplikacje oraz gotowe do ściągnięcia aplikacji (po 43 proc. wskazań). Dobry aparat fotograficzny jest ważny dla 36 proc. badanych. Marka telefonu ma znaczenie tylko dla 37 proc. osób.

Kto jest użytkownikiem smartfona? Częściej mężczyźni niż kobiety (53 proc. a 47 proc.) w wieku 20-29 lat, studenci i uczący się oraz osoby o stałych dochodach, z wykształceniem wyższym lub co najmniej średnim.

Komentarze:

Comments

comments