Megapanel PBI/Gemius grudzień 2011: kilkunastomilionowe wzrosty głównych graczy

Łukasz Kłosowski

22-02-2012
Megapanel PBI/Gemius grudzień 2011: kilkunastomilionowe wzrosty głównych graczy

17,1 mln odsłon więcej zanotował w grudniu lider zestawienia odsłon mobilnych – Grupa Wirtualna Polska-Orange – wynika z badania Megapanel PBI/Gemius przygotowanego na zlecenie GoMobi.pl.

Następni w kolejności Grupa Onet.pl i Grupa Gazeta.pl miały niemal 10 mln odsłon więcej niż w zeszłym miesiącu, o czym informowaliśmy w tym miejscu.

Zmieniła się sytuacja na czwartym miejscu – Grupa Interia.pl prześcignęła Grupę Allegro.pl i uzyskała gigantyczny wzrost o ponad 6 mln odsłon więcej niż w listopadzie 2011.

Z pierwszej dziesiątki wypadła Grupa TVN i Grupa Axel Springer. Zastąpiły je Grupa Polskapresse i filmweb.pl (wzrosty o dwie pozycje). Ten ostatni zasługuje na szczególną uwagę, ponieważ w zestawieniu występuje jako samodzielna domena, a nie grupa domen.

Podobnie ze znajdującym się na siódmej pozycji serwisem 3gplay.pl, który przystosowany jest głównie pod użytkowników mobilnych. Cieszy się dużym powodzeniem, ponieważ oferuje gry, programy, a nawet filmy do pobrania bezpośrednio na telefon.

– Jeśli przyjrzymy się danym Megapanel PBI/Gemius z ostatnich dwóch miesięcy, dla domen o największej liczbie odsłon mobilnych, możemy zauważyć kilkunastoprocentowy wzrost liczby tych odsłon oraz kilkuprocentowy wzrost udziału odsłon mobilnych. To ważna zmiana – świadczy o tym, że polscy internauci coraz chętniej korzystają z urządzeń mobilnych i przeglądają witryny internetowe za ich pomocą – mówi GoMobi.pl Robert Hałacz, dyrektor sprzedaży bezpośredniej w Gemius Polska.

– Biorąc pod uwagę dotychczasowe wyniki zgromadzone w badaniu możemy spodziewać się, że ten trend utrzyma się w przyszłości. Jest to istotna informacja zarówno z punku widzenia twórców witryn, jak i reklamodawców, którzy szukają najefektywniejszych form dotarcia do użytkowników internetu – dodaje.

lp. węzeł odsłony mobilne % odsłon mobilnych do odsłon krajowych ogółem
1 Grupa Wirtualna Polska – Orange 84 322 045 3,53%
2 Grupa Onet.pl 71 865 081 2,54%
3 Grupa Gazeta.pl 47 806 354 4,23%
4 Grupa Interia.pl 24 920 673 2,21%
5 Grupa Allegro.pl 24 873 467 0,49%
6 Grupa O2.pl 17 172 586 1,62%
7 3gplay.pl 5 574 390 32,39%
8 Grupa GG Network 2 484 822 1,80%
9 Grupa Polskapresse 2 257 403 1,75%
10 filmweb.pl 2 177 623 0,96%
11 Grupa Ringier Axel Springer 2 175 216 2,33%
12 Grupa TVN 2 036 497 1,34%
13 mobini.pl 1 610 315 75,61%
14 Grupa Murator 1 307 134 1,76%
15 Grupa NextWeb Media 1 258 881 4,00%
16 Grupa Edipresse.pl 1 105 670 2,11%
17 Grupa Next Infor 1 092 971 1,92%
18 joemonster.org 1 083 375 0,90%
19 tablica.pl 1 073 758 0,51%
20 sportowefakty.pl 1 049 269 3,94%
21 poszkole.pl 1 032 285 2,28%
22 Grupa Bankier.pl 963 741 2,86%
23 Grupa Money.pl 933 555 1,55%
24 teledyski.info 896 968 2,77%
25 Grupa Osemka.pl 854 187 4,20%
26 trojmiasto.pl 829 389 1,70%
27 odpowie.pl 800 765 3,02%
28 empik.com 747 443 1,73%
29 Grupa Presspublica 710 313 2,65%
30 wykop.pl 671 674 1,89%

Top 30 domen według miesięcznej liczby odsłon mobilnych.

lp. węzeł odsłony mobilne % odsłon mobilnych do odsłon krajowych ogółem
1 wp.pl 74 032 383 4,10%
2 onet.pl 60 023 762 2,28%
3 fotka.pl 36 976 389 5,59%
4 allegro.pl 22 006 463 0,49%
5 gazeta.pl 21 007 271 5,45%
6 interia.pl 18 374 354 2,50%
7 photoblog.pl 10 913 852 4,11%
8 lajt.pl 9 757 027 97,53%
9 3gplay.pl 5 574 390 32,39%
10 pudelek.pl 5 253 379 2,65%
11 plotek.pl 5 053 774 5,38%
12 o2.pl 4 290 268 1,57%
13 orange.pl 3 308 224 3,03%
14 chomikuj.pl 2 796 000 2,18%
15 filmweb.pl 2 177 623 0,96%
16 mobini.pl 1 610 315 75,61%
17 wyborcza.biz 1 490 798 9,47%
18 niewiarygodne.pl 1 459 731 4,62%
19 otomoto.pl 1 215 068 0,37%
20 kafeteria.pl 1 174 532 5,13%
21 sport.pl 1 163 779 2,02%
22 wyborcza.pl 1 154 081 4,71%
23 wrzuta.pl 1 132 942 0,99%
24 tvn24.pl 1 095 297 1,71%
25 joemonster.org 1 083 375 0,90%
26 sciaga.pl 1 080 277 5,37%
27 tablica.pl 1 073 758 0,51%
28 maxmodels.pl 1 060 736 1,83%
29 blox.pl 1 058 913 2,77%
30 sportowefakty.pl 1 049 269 3,94%

Komentarze:

Comments

comments