Megapanel PBI/Gemius grudzień 2013: WP i O2 nie są liczone razem. Liderem ciągle Onet
Grupa Onet – RASP miała w grudniu 270,4 mln odsłon mobilnych i pozostała liderem badania. Według grudniowego badania nie pokonała jej ani Grupa Allegro – GG, ani połączone siły WP i O2.
Z danych Megapanel PBI/Gemius przygotowanych dla GoMobi.pl wynika, że w grudniu Grupa Onet – RASP (Ringier Axel Springer Polska) miała 270,4 mln odsłon mobilnych, co okazało się wynikiem lepszym niż miesiąc wcześniej o 19,5 mln odsłon.
Grupa Allegro – GG zanotowała wynik lepszy niż przed miesiącem o 11,3 mln odsłon i wbrew oczekiwaniom nie zdołała osiągnąć pozycji lidera. Okazało się, że nie powtórzyła wyniku z ostatnich miesięcy, kiedy rosła z miesiąca na miesiąc o około 35 mln odsłon. Warto zwrócić uwagę, że analizowany miesiąc był miesiącem świątecznym, czyli najlepszym dla e-commerce.
Trzecie miejsce w zestawieniu zajęła Grupa Wirtualna Polska poprawiając swój wynik aż o 29 mln. Według grudniowego badania nie nastąpiło połączenie zasięgów WP i O2, które na piątkowej konferencji pokazały nowe władze oraz podawały, że są nowym liderem polskiego internetu – zarówno na desktopie, jak i w mobile. Nowym prezesem firmy został Jacek Świderski, jeden z trójki założycieli – obok Michała Brańskiego i Krzysztofa Sieroty – O2. W radzie nadzorczej zasiadł były szef Onet Łukasz Wejchert. Połączenie zasięgów nastąpi prawdopodobnie w badaniu za luty 2014, a media oficjalnie ogłoszą to dwa miesiące później, ponieważ taki jest harmonogram prac i publikacji Megapanelu.
Według grudniowego badania na piątą pozycję wspięła się Grupa O2, wyprzedzając Grupę Interia.pl, a większość serwisów zanotowało wzrosty.
Wybrane węzły miały 1 326 416 468 odsłon.
lp. | węzeł | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | Grupa Onet – RASP | 270 417 409 | 10,81% |
2 | Grupa Allegro – GG | 257 787 098 | 6,21% |
3 | Grupa Wirtualna Polska | 254 812 976 | 11,59% |
4 | Grupa Gazeta.pl | 115 175 561 | 15,27% |
5 | Grupa O2 | 100 992 253 | 14,24% |
6 | Grupa Interia.pl | 99 718 608 | 10,20% |
7 | Grupa Społeczności.pl | 59 647 180 | 14,78% |
8 | Grupa Polskapresse – Media Regionalne | 26 211 532 | 10,63% |
9 | photoblog.pl | 25 044 682 | 20,12% |
10 | ulub.pl | 18 323 058 | 21,23% |
11 | Grupa Demotywatory.pl | 18 041 350 | 6,42% |
12 | Grupa TVN | 17 545 876 | 13,27% |
13 | filmweb.pl | 16 412 804 | 6,72% |
14 | Grupa Edipresse.pl | 8 895 748 | 13,69% |
15 | Grupa Murator – Time | 8 065 620 | 11,84% |
16 | wiocha.pl | 6 608 618 | 8,04% |
17 | trojmiasto.pl | 6 462 044 | 15,44% |
18 | rozklad-pkp.pl | 5 487 340 | 17,69% |
19 | sportowefakty.pl | 5 455 433 | 18,32% |
20 | Grupa Cyfrowy Polsat | 5 311 278 | 7,06% |
Wybrane węzły | 1 326 416 468 | 10,05% |
Top 20 domen objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon mobilnych
lp. | węzeł | odsłony krajowe mobilne | odsłony krajowe mobilne (%) |
1 | onet.pl | 238 754 040 | 10,57% |
2 | wp.pl | 214 928 900 | 12,89% |
3 | tablica.pl | 116 409 797 | 12,53% |
4 | allegro.pl | 107 940 646 | 3,86% |
5 | interia.pl | 70 839 279 | 11,25% |
6 | fotka.pl | 58 477 974 | 15,37% |
7 | gazeta.pl | 56 539 449 | 13,48% |
8 | pudelek.pl | 40 068 996 | 21,87% |
9 | o2.pl | 33 346 370 | 13,90% |
10 | photoblog.pl | 25 044 682 | 20,12% |
11 | ulub.pl | 18 323 058 | 21,23% |
12 | filmweb.pl | 16 412 804 | 6,72% |
13 | sport.pl | 15 954 665 | 27,44% |
14 | tvn24.pl | 14 989 796 | 18,26% |
15 | otomoto.pl | 12 978 419 | 6,00% |
16 | plotek.pl | 12 143 668 | 20,91% |
17 | orange.pl | 10 610 933 | 11,94% |
18 | chomikuj.pl | 10 380 817 | 7,99% |
19 | ceneo.pl | 9 326 663 | 10,88% |
20 | nocoty.pl | 8 822 384 | 7,35% |
Wybrane węzły | 1 092 293 340 | 10,11% |
TOP10 grup witryn i witryn niezgrupowanych według liczby cookies krajowych mobilnych
lp. |
węzeł |
cookies krajowe mobilne |
różnica w stosunku do poprzedniego miesiąca |
|
% |
różnica |
|||
1 |
Grupa Onet – RASP |
6 945 699 |
10,59% |
665 108 |
2 |
Grupa Wirtualna Polska |
5 959 193 |
14,11% |
736 788 |
3 |
Grupa Allegro – GG |
5 344 136 |
9,73% |
473 744 |
4 |
Grupa Gazeta.pl |
4 662 212 |
9,96% |
422 481 |
5 |
Grupa Interia.pl |
4 237 065 |
13,01% |
487 692 |
6 |
Grupa O2 |
3 305 633 |
10,73% |
320 299 |
7 |
Grupa Polskapresse – Media Regionalne |
2 637 428 |
9,84% |
236 331 |
8 |
Grupa TVN |
1 709 152 |
14,12% |
211 429 |
9 |
Grupa Murator – Time |
1 607 083 |
14,00% |
197 397 |
10 |
Grupa Edipresse.pl |
1 439 452 |
22,12% |
260 772 |
Komentarze:
Comments