Mobile i mobile marketing 2015/2016 (infografika)

Łukasz Kłosowski

21-01-2016
Mobile i mobile marketing 2015/2016 (infografika)

Tradycyjnie już kończymy podsumowanie roku infografiką. Znajdziecie na niej nie tylko najważniejsze wydarzenia, jakie miały miejsce w 2015 roku, ale także przewidywania mobile marketingowe na 2016.

Temat beaconów był na GoMobi.pl dominującym tematem w ubiegłym roku z kilku powodów. Po pierwsze, ponieważ to prawdziwy przełom w technologiach mobilnych, a po drugie silnie zakorzeniony w Polsce. Wszyscy Ci, którzy uważają, że beacony nie sprawdziły się, albo mają w stosunku do nich zbyt wygórowane oczekiwania, albo sami planowali je zastosować i im się nie udało. Tymczasem fakty są niezaprzeczalne – w bieżącym roku nastąpi 10-krotny wzrost wartości zakupów w retail dzięki tym urządzeniom. Patrząc na zagraniczne wdrożenia, w 2016 roku możemy spodziewać się dalszego upowszechniania się tej technologii, a kolejne sektory, gdzie znajdą one zastosowanie to m.in. transport, medycyna i logistyka.

Podstawowym ogniwem mobile, jego fizycznym nośnikiem jest urządzenie mobilne. W 2015 roku mieliśmy premiery nowych topowych smartfonów od Samsunga i Apple’a. Strefę medalową zamyka Huawei stając się trzecim największym producentem smartfonów na świecie. Jego apetyt jest ciągle niezaspokojony, wiec kto wie, co przyniesie kolejny rok.

Rynek zaczyna być nasycony, a firmy badawcze podają, że popyt wyhamowuje. Mobile to jednak nie smartfon i tablet, a idea, która zmienia ludzkie przyzwyczajenia. To przekształcenia kolejnych kategorii, produktów i usług, to filozofia mobile first. Na infografice znajdziecie z kolei najważniejsze trendy w marketingu mobilnym.

W 2016 roku nastąpi wzrost działań content marketingowych. Trend znany z dużego internetu był w 2015 roku z powodzeniem wdrażany w globalnych aplikacjach i grach mobilnych oraz na stronach wydawców także w Polsce. Szersze zastosowanie wiąże się z większą skutecznością niż tradycyjnej reklamy display, a jedynie w marginalnym stopniu jako reakcja na adblock, o którym za sprawą Apple było głośno w 2015 roku. Jeżeli chodzi o sam adblock – branża nie powinna się go obawiać. Według wyliczeń Deloitte w bieżącym roku z filtrów blokujących reklamy skorzysta zaledwie 0,3 proc. użytkowników mobilnych.

Zmienia się sposób komunikacji – przestajemy do siebie dzwonić, wolimy napisać maila, SMS-a, wysłać komunikat przez aplikację. EMarketer podaje, że mobilne komunikatory będą języczkiem u wagi działań marketingowych w tym roku. Trudno się z nim nie zgodzić – grzechem byłoby pominąć kanał, z którego korzystają wszyscy. Z kolei postępująca personalizacja przekazów reklamowych znajdzie swoje rozszerzenie w tak zwanym moments marketingu. Idealnie wkomponowuje się tu smartfon, z którym wiele osób nie rozstaje się nawet na chwilę.

I na koniec coś, co już ma miejsce od paru lat, ale jeszcze nigdy nie było widoczne tak wyraźnie. Rok 2016 ma być przełomowy na polu technik i technologii kognitywnej.

Poniżej infografika w całości. W pełnej wersji jest do pobrania w tym miejscu.

Komentarze:

Comments

comments