Mobile lepsze niż TV czy internet. "Przełomowe" badanie SMoX

Łukasz Kłosowski

19-03-2015
Mobile lepsze niż TV czy internet. "Przełomowe" badanie SMoX

Międzynarodowa organizacja Mobile Marketing Association (MMA) zrzeszająca około 800 członków, której celem jest działanie na rzecz rozwoju marketingu mobilnego, ogłosiła wyniki pierwszego w historii badania Smart Mobile Cross Marketing Effectiveness (SMoX). Przełomowe badanie – jak określa je MMA – ocenia wartość ekonomiczną mobile w porównaniu do tradycyjnych kanałów marketingowych.

Badanie potwierdza, że marketerzy znacznie polepszyli ROI kampanii, bez zwiększania ogólnego budżetu, w miksie mediów zwiększając jedynie wydatki na mobile. Wyniki zilustrowano na przykładzie kilku marek: Coca-Coli, Walmart, MasterCard i AT&T.

Wiosną 2014 roku Coca-Cola Company budowała świadomość marki herbat Gold Peak znajdujących się w portfolio marki. Produkt oprócz kanału mobilnego promowano także w telewizji, prasie i w internecie. Z badania SMoX wynika, że po dokonaniu ogólnej oceny, jak skuteczna okazała się kampania i jak każdy z różnych mediów zadziałał okazało się, że świadomość marki dzięki mobile wzrosła o 25 proc., a przy budżecie na mobile w wysokości 5 proc. ogólnych wydatków, sprzedaż wzrosła o 6 proc.

Kampania “Powrót do szkoły” sieci sklepów Walmart latem 2014 roku miała na celu przekonać mamy dzieci w wielu szkolnym do robienia zakupów w tej sieci. Badania MMA wykazały, że każdy dolar wydany na mobile przyniósł więcej konsumentów niż ten wydany na telewizję ogólnokrajową i kablową. Nastąpiło 14 procent zmian w ogólnej intencji handlowej, pomimo 7 procent wydatków na mobile. Podobnie było w przypadku kampanii Moto X w sieci AT&T z końcówki 2013 roku. Tam z kolei w przeliczeniu na każdego jednego dolara wydanego podczas kampanii mobile dostarczył dwa razy większą świadomość marki niż telewizja i kampania w mediach cyfrowych.

Dzięki badaniu SMoX udało się też określić, jakie taktyki mobile (w tym audio, wideo, reklama natywna, lokalizacja) są najbardziej skuteczne. Banery dobrze sprawdzają się w kampaniach mających na celu budowanie świadomości marki, przypominanie o niej, a także utrzymywanie. Audio, wideo, i reklama natywna mają większy wpływ na postrzeganie i sprzedaż.

– Bez większego wysiłku marki mogą zwiększyć wydajność kampanii średnio nawet o 30 procent alokując inaczej środki – komentuje Greg Stuart, CEO Mobile Marketing Association.

Raport można nabyć od MMA, a organizacja promuje go na różnego rodzaju eventach. Pełny raport SMoX będzie m.in. dostępny do pobrania przez uczestników zbliżającego się Forum MMA w Londynie.

Komentarze:

Comments

comments