MobileFormats jest zdania, że marketing SMS ma się dobrze w Polsce

Łukasz Kłosowski

13-01-2012
MobileFormats jest zdania, że marketing SMS ma się dobrze w Polsce

Firmy organizujące konkursy i loterie SMS wbrew wcześniejszym czarnym scenariuszom wciąż mają zlecenia. Branża stabilizuje się, a rynek daje nowe kierunki rozwoju – takiego zdania jest działająca w tym sektorze firma MobileFormats.

– Wielu obserwatorów wróżyło schyłek naszej branży. Okazało się jednak, że nowelizacja, sankcjonując obowiązki informacyjne wobec abonentów, oczyściła rynek z firm nie stosujących wcześniej wypracowanych przez branżę zasad dobrych praktyk. Wyraźnie obserwujemy, iż zachowania abonentów jak i podążającej za nimi branży zmierzają w kierunku czytelnych przekazów i świadomych decyzji konsumenckich – mówi Paweł Nowak, prezes MobileFormats.

Jego zdaniem firmy działające w branży premium SMS nie liczą już na powrót megaloterii i przesuwają środek ciężkości w stronę partnerów z lepszym wizerunkiem, czyli znanych marek dysponujących sprawną machiną marketingową. Przykładowo MobileFormats organizuje konkursy i loterie SMS dla takich spółek jak Radio Zet, TVP, TVN, Edipresse i Bauer.

– Strategicznie stawiamy na współpracę ze spółkami medialnymi, które będą coraz więcej inwestować w usługi SMS. W zamian oferujemy im niezawodność. Solidne usługi są zawsze oparte na przejrzystych zasadach. W ten sposób chcemy zwiększyć wiarygodność organizowanych konkursów i loterii opartych o premium SMS – dodaje Nowak.

Nowe prawo

Mijają 4 miesiące od momentu uchwalenia nowelizacji prawa telekomunikacyjnego, które zwiększyło ochronę abonentów. Zgodnie ze znowelizowaną w sierpniu 2011 roku ustawą klienci mają możliwość blokowania zarówno połączeń wychodzących na numery o podwyższonej opłacie, jak i połączeń przychodzących z takich numerów. Dotyczy to zarówno abonentów korzystających z usług w stacjonarnej sieci, jak i komórkowej. Ponadto ci, którzy nie zablokowali usługi, za każdym razem otrzymują informację o cenie wiadomości i firmie obsługującej akcję. Dodatkowo na stronie UKE opublikowano pełen wykaz oferujących takie usługi firm wraz z numerami, jakie obsługują, i ich cennikami. Zmiany w prawie zostały wprowadzone po to, by abonenci brali udział w loteriach i konkursach SMS mieli jasność co do obowiązujących zasad udziału w akcji.

Więcej na ten temat pisaliśmy w tej oraz tej wiadomości.

Komentarze:

Comments

comments