Możliwość emisji reklam w aplikacjach mobilnych Wirtualnej Polski

Łukasz Kłosowski

15-12-2011
Możliwość emisji reklam w aplikacjach mobilnych Wirtualnej Polski

Sieć reklamowa związana z Wirtualną Polską AdTotal udostępniła nowy produkt reklamowy – możliwość emisji reklam w aplikacjach mobilnych WP.pl.

W pierwszej kolejności zaoferowano najpopularniejsze aplikacje portalu: Info WP (Android, iOS); Program TV (Android, iOS); Tech WP ( Android) oraz Repertuar Kin (Android).

– Rynek aplikacji mobilnych dynamicznie się rozwija, coraz większą popularnością cieszą się też smartfony, które przestały być produktem luksusowym czy wyłącznie narzędziem biznesowym. Postanowiliśmy wykorzystać olbrzymi potencjał Wirtualnej Polski i fakt, że systematycznie rośnie liczba osób korzystających z sieci przez urządzanie przenośne – mówi Robert Wielgo, z-ca dyrektora Pionu ds. Rozwoju Oferty Reklamowej. – WP udostępnia w tej chwili największą liczbę aplikacji natywnych spośród wydawców internetowych, odnotowujemy też najwięcej odsłon mobilnych wśród portali (badanie Megapanel PBI/Gemius, wrzesień 2011). Obszar mobile jest dla nas strategiczny, także w sferze reklamy, stąd nieustanne wzbogacanie naszej reklamowej oferty mobilnej oraz wprowadzenie możliwości emisji bannera w najpopularniejszych aplikacjach WP – dodaje.

WP podaje, że miesięczna emisja bannera 320x50px jest w stanie wygenerować zasięg nie mniejszy niż 51 tys. UU i ponad 6 mln akcji. Co istotne, banner reklamowy może przekierowywać zarówno do Android Marketu czy App Store (w przypadku, gdy klient decyduje się na promocję własnej aplikacji), jak też na mobilny landing page kampanii. Sieć oferuje także opracowanie strategii kampanii reklamowej, przygotowanie kreacji i landing page’ów.

Reklama w aplikacjach mobilnych WP to jedynie część mobilnej oferty reklamowej AdTotal. W reklamowym portfolio znajdują się tradycyjne rozwiązania PUSH (SMS-y, MMS-y, Interactive Voice Response) oraz niestandardowe technologie mobilne (Bluetooth, WIFI, QR Code).

Szeroka oferta w mobile możliwa jest również przez to, że WP posiada w portfolio także wiele stron lajt.

Wirtualna Polska podaje, że AdTotal lepiej radzi sobie z cappingiem w mobile – jednym ze sposobów targetowania reklamy – niż konkurencyjne sieci.

GoMobi.pl: Co rozumiecie przez capping?

Marek Rolf, kierownik Działu Sprzedaży AdTotal: Capping jest to ograniczenie liczby emisji do jednego użytkownika na przykład w czasie całej kampanii bądź wybranego dnia emisji reklamy. Przykładowo cap1X24 oznacza, że użytkownik może (nie musi) zobaczyć daną reklamę maksymalnie raz dziennie.

Chwalicie się, że w reklamie na urządzeniach mobilnych radzicie sobie z tym problemem lepiej niż konkurencja. To znaczy?

W desktopie capping jest od wielu lat opcją tak oczywistą, że nikt się zbytnio nad tym nie zastanawia. W kampaniach mobile okazuje się, że capping nie jest już tak oczywistą sprawą. Nie wiem jak inne podmioty rynku mobile radzą sobie z cappingiem, ponieważ nie kupujemy kampanii u konkurencji. Opieramy się na opiniach klientów, którzy uznali, że, cytuję “najlepiej trzymamy capping” w kampaniach mobile spośród podmiotów z którymi współpracowali. Korzystamy z adservera Velti, który jest dedykowany do rozwiązań mobilnych i zapewne to gwarantuje nam tak dobrą skuteczność w trzymaniu tego parametru kampanii.

Komentarze:

Comments

comments