Muza na smartfonie. Operatorzy już liczą przychody

Łukasz Kłosowski

15-01-2013
Muza na smartfonie. Operatorzy już liczą przychody

Międzynarodowy serwis muzyki online Deezer ogłosił dziś uruchomienie darmowej możliwości korzystania ze swoich zasobów. Orange już zarabia na usługach premium świadczonych przez tego dostawcę. Dziś swoją ofertę zaprezentuje też Play.

W ramach usługi Freemium użytkownicy Deezera otrzymają darmowy dostęp do bazy 20 mln utworów, w tym bardzo dużej bazy z muzyka niezależną i alternatywną. Polska jest jednym z ponad 150 krajów, gdzie można korzystać z Deezera, który wyrasta na lidera tego segmentu licząc, że potencjalnie z jego serwisu może w przyszłości korzystać nawet 600 mln osób. Darmowa usługa Freemium będzie dostępna przez 6 miesięcy dla użytkowników korzystających z Deezera na laptopach i urządzeniach stacjonarnych i jednocześnie przez 2 tygodnie dla posiadaczy smartfonów oraz tabletów. Warto zwrócić na nią uwagę, ponieważ katalog Deezera nie ogranicza się wyłącznie do muzyki popularnej lansowanej w mediach, ale zawiera kompletne dyskografie artystów alternatywnych, bez względu na to, jakiego gatunku słuchamy.

Deezer mobilny wydaje się być idealnym produktem w portfolio usług operatorskich – to również doskonała alternatywa, aby za ich pośrednictwem walczyć z wszechobecnym piractwem. Jako pierwszy dostrzegł to Orange i już w czerwcu zeszłego roku zaoferował go swoim abonentom. Oferta okazała się na tyle atrakcyjna, że Orange wsparł ją nawet kampanią reklamową.

Kilka dni temu ustami swojego rzecznika poinformował zaś, że korzysta z niej już 50 tys. abonentów. Po 14-dniowym okresie testów użytkownik musi za nią zapłacić miesięcznie 27,06 zł, ale bezpłatnie otrzymuje też transfer danych. Orange podaje, że tylko w pierwszym tygodniu emisji spotu chęć przetestowania Deezera wyraziło 65 tys. osób.

Operatorzy coraz więcej będą zarabiać na sprzedaży mediów online

Potencjał rynku widzą także pozostali. Plus już od dawna rozwija Muzodajnię, a T-Mobile serwis muzyka.t-mobile.pl. W ciągu czterech lat funkcjonowania z płatnej wersji serwisu Plusa skorzystało 350 tys. osób, z czego część słucha muzy za pomocą aplikacji działającej zarówno na Androidzie jak i iOS. Plus podawał nawet, że z Muzodajni pobrano już około 30 mln utworów.

Dziś swoją usługę muzyczną zaprezentuje Play. Można domyślać się, że będzie ona miała zbliżony charakter do Deezera, choć nie ma jeszcze szczegółowych informacji na ten temat. W perspektywie coraz niższych przychodów z usług głosowych w ofercie operatorów podobnych dodatków bazujących na transmisji danych online będzie przybywać. Tylko w tym roku możemy spodziewać się kolejnych, które będą wiązać się z konsumpcją mediów w formie cyfrowej.

Komentarze:

Comments

comments