Nadszedł czas zarabiania na aplikacjach mobilnych

GoMobi.pl

24-10-2018
Nadszedł czas zarabiania na aplikacjach mobilnych

Agencja marketingu i reklamy mobilnej Looksoft Advertising rozwija kompleksową ofertę w zakresie promocji i komercjalizacji aplikacji mobilnych. Usługa o nazwie „App Booster” łączy kompetencje reklamowe agencji, sprawdzone rozwiązania technologiczne oraz własną metodykę optymalizacji i angażowania użytkowników. Jest to odpowiedź na rosnące potrzeby marketerów i właścicieli aplikacji związane ze zwiększeniem efektywności działań prowadzonych w mobile.

Okres największego boomu na tworzenie i produkcję aplikacji mobilnych przez marketerów mamy już za sobą. Przez ostatnich kilka lat powstało dużo projektów reklamowych z wykorzystaniem aplikacji. Cześć firm rozwijała też aplikacje wspierające procesy biznesowe, e-commerce czy strategie omnichannnel. Nie zawsze projekty te miały odpowiednie wsparcie marketingowe i reklamowe. Obecnie przyszedł czas na realizację celów marketingowych i biznesowych z wykorzystaniem rozwiązań mobilnych. Promocja aplikacji nie oznacza już tylko generowania pobrań po jak najniższym koszcie CPI. Jej celem musi być akwizycja klientów, budowanie zaangażowania i konwersja na cele biznesowe firmy. Strategia „dużo i tanio” powoli przechodzi do historii.

– Postanowiliśmy połączyć nasze ponad 5-letnie doświadczenie w promocji aplikacji z najnowszymi rozwiązaniami technologicznymi oraz autorską metodologią optymalizacji i atrybucji pobrań. Efektem jest kompleksowe podejście nie tylko do promocji, ale przede wszystkim komercjalizacji aplikacji. Dla nas komercjalizacja oznacza realizację celów biznesowych klienta. Może to być rejestracja, generowanie leadów, pierwsza transakcja czy automatyzacja procesów biznesowych – mówi Rafał Sułkowski, sales director w Looksoft Advertising.

Na usługę „App Booster” składa się kilka komponentów. Pierwszym z nich jest optymalizacja widoczności aplikacji w app storach (tzw. ASO – App Store Optimisation), której celem jest wzrost pobrań organicznych i obniżenie kosztu pozyskania nowych użytkowników. Dzieje się tak poprzez wykorzystanie wszystkich dostępnych elementów opisujących aplikację (nazwa, ikona, opisy, zrzuty, itp.) oraz zarządzanie widocznością i komunikacją z użytkownikami. Drugim elementem jest pozyskiwanie nowych użytkowników, zarówno w mediach płatnych (jak FB, Google, programmatic, sieci reklamowe, preinstalacje, partnerzy), jak i kanałach własnych marketera (np. serwisy www, social media, własne bazy mailingowe, punkty sprzedaży). Pobrania są optymalizowane pod kątem „jakościowym”, na podstawie zdefiniowanych celów w aplikacji.

Trzecim niezbędnym elementem marketingu aplikacji jest budowanie zaangażowania i wartości użytkownika w czasie (LTV). Wykorzystuje się w tym celu technologię marketing automation, komunikację z użytkownikami (np. notyfikacje push) oraz rozwiązania bazujące na geolokalizacji.

– Opracowaliśmy własną metodologię oceny źródeł pobrań na podstawie zadanych celów klienta (KPI). Wiemy dokładnie skąd pochodzą nowi użytkownicy i na podstawie wagi celów oceniamy każde źródło pobrań. To pozwala nam na efektywną alokację budżetu klienta i generowanie wartościowych użytkowników – dodaje Rafał Sułkowski. Sercem rozwiązania „App Booster” jest sprawdzona technologia. Na architekturę technologiczną składa się platforma do atrybucji i analityki (agencja korzysta z rozwiązania AppsFlyer), platforma do komunikacji push i proximity marketingu oraz – w zależności od stopnia skomplikowania projektu – wybrane narzędzia marketing automation. Wszystkie narzędzia są zintegrowane, co pozwala na wymianę i utrzymanie spójności danych.

Przyszłość marketingu i promocji aplikacji mobilnych związana jest z rosnącym znaczeniem aplikacji jako elementu strategii nie tylko marketingowej, ale także biznesowej. Jeżeli w ten sposób spojrzymy na aplikacje, to podstawowym wyznacznikiem ich sukcesu nie jest wyłącznie liczba pobrań, ale przede wszystkim realizacja celów biznesowych.

 

Komentarze:

Comments

comments